Blog

oktober 31, 2019

Wet Arbeidsmarkt in balans

Regels. Ze veranderen nogal eens. Wat gister normaal was, is morgen alweer anders. Niet gek dus je alle wijzigingen in de regelgeving niet meer bijhoudt. Dat hoeft ook niet, want dat doen […]
september 25, 2019

Hoe werkt dat bij… de vrijmibo!

In “hoe zit dat bij..” zoomen we elke maand in op een thema, dat mogelijk invloed heeft op jouw jobkeuze. We geven een kijkje achter de schermen en vertellen hoe het er […]
augustus 29, 2019

De kleine lettertjes in het contract

Aangenomen bij je nieuwe job? Gefeliciteerd. Een mooie kans om een volgende stap te zetten in jouw carriere. Voor je begint moet er alleen nog wel een contract getekend worden. Weet jij […]
augustus 29, 2019

Tijdens het gesprek

Je hebt een sollicitatiegesprek. Zenuwachtig loop je het kantoor binnen en ga je zitten. Maar dan? Hoe moet jij je gedragen tijdens het gesprek? Wat doe je wel? Of juist niet? In […]
augustus 29, 2019

Hoe bereid je je voor op een sollicitatiegesprek?

Afspraak gemaakt voor een sollicitatiegesprek? Spannend! Maar wees gerust: een goede voorbereiding is het halve werk. In deze blog help ik je daarbij.
augustus 27, 2019

Xandrine deed werkervaring op als violiste

Wat als je precies weet wat je wilt doen, maar dit door omstandigheden niet meer kan? Als talentvolle violiste lag de toekomst van Xandrine in de muziek. Door een gehoorbeschadiging viel haar […]
augustus 21, 2019
benefits-of-the-job

Benefits of the job

Een job in de klantenservice is niet alleen goed voor je ervaring, het is ook erg leuk! Waarom? Nou, dat leggen we je graag uit in deze blog.
augustus 21, 2019
cliches-van-klantenservice

Raar maar waar: de cliches van klantenservice

Klachtenservice? Je bedoelt waarschijnlijk klantenservice. Er zijn een aantal misvattingen over een job in de klantenservice, die we graag even rechtzetten. Hierbij de clichés op een rij!
augustus 21, 2019

Wat heb je aan klantenservice?

Je bent jong en wil carrière maken. Waar begin je? Onze tip: start in het hart van een bedrijf. De klantenservice afdeling. Waarom? Ik leg het je graag uit in deze blog.
juli 22, 2019

Wat als je het echt niet weet

Je bent (bijna) klaar met je studie en wilt aan het werk. Er is slechts één probleem: je weet totaal niet wat je wilt. Herkenbaar? Lees dan snel verder.
juli 5, 2019

Salaris en jouw verdiende loon

Om te krijgen wat je verdient is het eerst goed om te weten wat je verdient en vooral waarom. Graag legt Michiel je over deze onderwerpen meer uit in deze blog.
juli 5, 2019

Arbeidsvoorwaarden, salaris maar dan anders

Een mooi salaris ontvangen is leuk, toch kan het veel voldoening en financiële ruimte geven om voor goede secundaire arbeidsvoorwaarden te kiezen.
januari 21, 2019

Ga voorbereid het gesprek aan

Een gesprek voeren met je (potentiële) werkgever is altijd spannend. Zorg dat je voorbereid je gesprek in gaat. Hoe je dat doet? Dat legt Michiel je graag uit.
oktober 24, 2018

Persoonlijke ontwikkeling op de werkvloer

Het gaat er uiteindelijk om wat jij wilt ontwikkelen. Jij bepaalt. Maar hoe je te ontwikkelen? En waar te beginnen? Ik geef je graag een zetje.
oktober 22, 2018

Hoe herken je jouw ideale functie?

Welke vragen kun jij jezelf stellen om te kunnen herkennen of dit wel de juiste functie voor jou is?
oktober 22, 2018

Een goede klik is belangrijk

Het is belangrijk dat je aan de band met collega’s werkt. Soms gaat dit makkelijk, soms vraagt dit meer energie dan verwacht.
oktober 22, 2018

Bedrijfscultuur

Wat je doet is belangrijk, maar waar, hoe en met wie je (samen)werkt is net zo bepalend voor jouw werkplezier en geluk.