Veelgestelde vragen

Hoe zit dat?
Veelgestelde vragen

Vind hier het antwoord op al jouw vragen

Hier lees je de veelgestelde vragen en antwoorden. Zit jouw vraag er niet bij? Vraag het ons. Wij staan altijd klaar om al jouw vragen te beantwoorden.

1Inschrijven
Je bent gemotiveerd en gelooft er in dat Work-on jou aan de perfecte baan gaat helpen. En nu? Meld je aan via ons inschrijfformulier en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op.
Via dit formulier laat jij je contactgegevens achter en krijgen wij alvast een eerste indruk. Hoe completer het formulier, hoe beter!

Tip: Stuur alvast je CV en sollicitatiebrief mee!
Ook krijg je de mogelijkheid om je CV en motivatiebrief mee te sturen. Neem alvast een voorsprong op wat komen gaat en laat zo een nog completere indruk achter.
2Inloggen
Iedereen die zich inschrijft bij Work-on, krijgt direct online toegang tot een persoonlijke pagina. Je inloggegevens voor dit profiel ontvang je per e-mail van ons.
Op deze pagina vind je onder andere jouw CV, motivatiebrief en actieve sollicitaties. Wil je dit alles graag inzien maar weet je je wachtwoord niet meer? Geen zorgen! Geef dit aan op de inlogpagina en je ontvangt meteen een nieuw wachtwoord per e-mail.

Niet vergeten
Vergeet niet je cv en motivatie bij te werken wanneer nodig. Zo houd je ons, maar je ook toekomstige werkgevers, zo goed mogelijk up-to-date!
3Uitschrijven nieuwsbrief/mail
Ontvang je met regelmaat e-mails van ons, maar zijn deze voor jou op dit moment niet nodig? Onderaan de ontvangen e-mail vind je altijd een link waarmee je je gemakkelijk uitschrijft.
Heb je ons (voorlopig) helemaal niet meer nodig, dan kun je dit aangeven bij jouw talent coach.

Altijd welkom
Wij nemen dan geen contact meer met je op om te bemiddelen. Je bent natuurlijk altijd welkom om na verloop van tijd weer contact met ons op te nemen, graag zelfs.
4Wachtwoord wijzigen of vergeten
Je wilt snel even iets checken op je online profiel, maar je bent je wachtwoord vergeten. Je herstelt dit door hier je e-mailadres in te vullen en te verzenden. Je ontvangt dan meteen een nieuw, automatisch gegenereerd, wachtwoord per e-mail.
Nadat je hebt ingelogd, kun je heel eenvoudig je wachtwoord wijzigen door naar het tabje ‘inloggegevens’ te gaan op je profiel. Kies hier voor je eigen wachtwoord zodat je de volgende keer direct goed kunt inloggen.
5Sollicitatieprocedure
Je hebt bij Work-on gesolliciteerd op jouw ideale (bij)baan en vraagt je af hoe nu verder. Allereerst zijn we natuurlijk heel blij met jouw aanmelding en gaan we er mee aan de slag. Als wij een passende match kunnen maken, nemen we telefonisch contact met je op.
We kijken of jouw sollicitatie een match is met de vacature waarop je gesolliciteerd hebt. Het kan ook zo zijn dat we zien dat er een andere match ontstaat met één van onze andere bestaande vacatures. Zodra wij voor jou een passende match kunnen maken, vinden we het natuurlijk leuk om met je in gesprek te gaan, zodat we je nog beter leren kennen.

Maak je profiel zo compleet mogelijk
Zorg ervoor dat je tijdens je sollicitatie je profiel zo compleet mogelijk aanlevert. Denk daarbij aan het meesturen van je CV en motivatie. Op deze manier kunnen wij zo goed mogelijk op zoek naar een match.
6RI&E (Risco Inventarisatie en Evaluatie)
Lees hier alles over hoe wij jouw veiligheid waarborgen.
Dat lees je hier

1Wanneer krijg ik uitbetaald?

Wij maken elke week op woensdag het salaris over. Met een beetje geluk heb jij het donderdag, maar afhankelijk van jouw bank kan het ook vrijdag op je rekening staan.

Standaard betalen wij wekelijks uit, maar je kunt er voor kiezen om elke vier weken uitbetaald te worden.

Belangrijk: jouw uren, reiskosten en declaraties moet je op tijd declareren. Wat is op tijd? Uiterlijk zondag! De opdrachtgever moet jouw uren namelijk nog goedkeuren voor wij jou kunnen uitbetalen. Ben je een keer te laat? Dan krijg je een week later uitbetaald. Tip: zet een herinnering in jouw agenda.

Heb je liever een vierwekelijkse uitbetaling? Dan ontvang je in deze weken salaris. Vergeet niet elke week je uren op te geven!



Wil je jouw uren invullen en bijhouden? Dit is mogelijk op je persoonlijke Work-on pagina in E-uur. Ook kan je op je E-uur nagaan of jouw declaratie goedgekeurd, verwerkt en uitbetaald is. In E-uur zijn ook de loonstroken terug te vinden. Lekker overzichtelijk.

2Vakantiedagen
Work-on vond voor jou de perfecte (bij)baan. Maar hoe leuk je baan ook is, iedereen wil er wel eens een dag (of 2 of 37) tussenuit. Bij elke volledig gewerkte maand heb je recht op 16 2/3 uur vakantie. Je bouwt alleen vakantiedagen op over je daadwerkelijk gewerkte uren. Werkte je geen volledige maand, dan heb je recht op een evenredig deel hiervan. Wil je je vakantiedagen inzetten? Neem dan even contact op met jouw talentcoach.

3Reiskosten
Je werk is niet om de hoek en daarom reis je met het OV of met de auto. Indien van toepassing bij de opdrachtgever, heb je net als jouw collega’s recht op reiskostenvergoeding.
4Pensioenopbouw
Jouw gevonden (bij)baan via Work-on voldoet aan al jouw verwachtingen. Je start direct met opbouwen van pensioen via STiPP wanneer je 21 jaar bent.
5Wat voor een contract krijg ik?
Als jij via ons aan de slag gaat dan maken wij dit natuurlijk officieel. Het allerbeste nieuws is dat Work-on vanaf jouw eerste werkdag ook jouw werkgever is. Samen gaan we een schriftelijke overeenkomst aan. Om slapeloze nachten te voorkomen leggen we in deze zogenoemde uitzendovereenkomst alles vast wat voor jou belangrijk is.

  • Niet geheel onbelangrijk: salaris.
  • De datum van jouw eerste werkdag.
  • De naam van het bedrijf of de organisatie waarvoor jij all-in gaat.
  • Jouw functietitel #OHYES.
  • Toepassing van het uitzendbeding.
  • Voorschriften over hoe jij veilig je werkdag doorkomt.
6Contract (Fase 1,2 en 3)
De CAO voor uitzendkrachten kent verschillende fasen. Niet geheel onbelangrijk om hiervan op de hoogte te zijn, want elke fase geeft jouw rechten weer. Hoe langer je werkzaam bent via Work-on, hoe meer rechten je hebt.

Fase 1 & 2
Iedereen die start met werken begint uiteraard in fase 1 en 2. Deze fase duurt 52 weken ongeacht het aantal uren dat je werkt. Belangrijk voor jou om te weten is onder andere dat als je niet werkt, je geen loon ontvangt.

Fase 3
Je bent lekker bezig en voor je het weet beland je in fase 3. Deze fase duurt 3 jaar waarin je een overeenkomst aangaat voor bepaalde tijd. Wij mogen jou tijdens deze fase maximaal 6 overeenkomsten voor bepaalde tijd geven. Één van je rechten tijdens deze fase is dat jouw loon wordt doorbetaald in verschillende situaties. Bijvoorbeeld tijdens de feestdagen!

Meer informatie te lezen op de website van de NBBU
7Inlenersbeloning
Vanaf je eerste werkdag heb jij recht op de ‘inlenersbeloning’. Say what? Dit klinkt ingewikkelder dan dat het is! Get ready, want deze beloning is er met name op gericht dat jij dezelfde rechten hebt als jouw collega’s die vast in dienst zijn. Zo krijg jij hetzelfde salaris als iemand met dezelfde verantwoordelijkheden en werkzaamheden. Maar ook deze extra’s komen jou tegemoet:

  • In al je enthousiasme werkte je overuren of onregelmatig. Hier staan toeslagen tegenover.
  • Loon wordt periodiek (meestal jaarlijks) verhoogd. Dat van jou dus ook.
  • Als jij je best doet en goed functioneert, dan maak jij ook kans op loonsverhoging.
  • Soms heb je een langere werkweek dan normaal. Zo spaar jij adv-dagen. Maak je extra kosten om je werk goed uit te kunnen voeren? Dit geld komt terug in de vorm van een onkostenvergoeding (bijv. reis- of verblijfkosten).
Let op! Deze voorwaarden worden dus voor jou bepaald op basis van de gemaakte afspraken tussen het bedrijf en zijn medewerkers.
8NBBU CAO
Als jij voor Work-on aan de slag gaat dan val je onder de CAO van het NBBU.

Lees alles over deze CAO
9Wat moet ik doen als ik ziek of weer beter ben?
Allereerst: beterschap wanneer je ziek bent! Belangrijk is dat je zo snel mogelijk bij jouw leidinggevende (werkgever) en ons meldt dat je ziek bent. Dat betekent dus dat je 2 telefoontjes moet plegen vóór 9:00 uur. Let op: sms’en, mailen of WhatsAppen is niet voldoende. Ziekmelden kan via onze algemene nummers:
Regio Noord 📞 030 636 50 09
Regio Zuid 📞 013 580 27 20
Ben je de dag daarna nog ziek, dan bel je opnieuw voor 9:00 uur. We vragen je dit om elke dag even te doen totdat je weer beter bent. Zo zijn we up-to-date en komen we niet voor onverwachte verrassingen te staan.

In sommige gevallen zal een casemanager van Acture B.V. contact met jou opnemen om de duur van jouw ziekte vast te stellen en daarmee de hoogte van jouw ziektegeld bepalen. Je krijgt hierover een mail met extra informatie.

Work-on betaalt wekelijks het ziektegeld uit.

Beter melden?
Ontvangen wij de eerstvolgende werkdag geen ziekmelding? Dan gaan we er vanuit dat je weer beter bent en werkt.

Benieuwd hoe het zit met loondoorbetaling tijdens de werkdagen waarop jij ziek bent? Check dan het kopje ‘Wat zijn wachtdagen?’ hieronder.
10Wat zijn wachtdagen?
Als je ziek wordt zijn er regels van toepassing over de zogenoemde wachtdagen. Wachtdagen zijn ziektedagen die niet worden uitbetaald. Welke regels op jou van toepassing zijn hangt af van de fase waarin jij je bevindt. (Zie het kopje Hoe werkt een uitzendcontract (Fase 1, 2 en 3) hieronder)

Fase 1 & 2
In deze fase heb je altijd een wachtdag. Dit betekent dat de eerste dag dat je ziek bent en had moeten werken, niet wordt uitbetaald. Work-on betaalt wekelijks jouw ziektegeld.

Fase 3
Hoeveel wachtdagen er in jouw situatie van toepassing zijn hangt af van gemaakte afspraken. Deze afspraken zijn gemaakt tussen Work-on en het bedrijf waarvoor jij werkzaam bent. Het is er in geen geval meer dan 1.

Wil je hier meer over weten? Neem dan contact op met je talentcoach. Wil je meer weten over uitbetaling tijdens ziekte? Kijk dan in Artikel 25 van de NBBU CAO voor uitzendkrachten.

NOG VRAGEN?
STEL ZE VIA CONTACT