Junior financieel medewerker
Start je financiële carrière als junior financieel medewerker in Bunnik!
Je nieuwe baan is slechts één sollicitatie van je verwijderd!
Sta jij bekend als klantvriendelijk, beschik je over een scherp luisterend oor en spek je graag je bankrekening elke maand? Dan is de kans groot dat een klantenservice bijbaan bij jou in de smaak valt. Maar misschien heb je eerst de nodige vragen over dit beroep. Wat doe je precies in een klantenservice bijbaan? Welk salaris verdien je in een klantenservice bijbaan en wat heb je nodig om in een klantenservice bijbaan aan de slag te gaan? Een antwoord op deze en al je andere vragen ontdek je op deze pagina.
Binnen een klantenservice bijbaan sta je op je werkdag een grote groep huidige en/of potentiële klanten te woord. Hoe? Waarschijnlijk per telefoon. Al is er ook een kans dat het contact verloopt via mail, chat of whatsapp. Grote kans dat ze op de klantenservice afdeling uitkomen omdat ze een vraag of vastloper hebben over of rondom een specifieke product of dienst. En jij? Jij zorgt voor een antwoord of een oplossing. In jouw klantenservice bijbaan zorg je ervoor dat iedere beller zich gehoord en geholpen voelt. Naast het belangrijke stuk klantcontact zorg je altijd voor een volledige administratieve afhandeling en voor een juiste opvolging. Binnen je bijbaan is het zowel mogelijk om een outbound of een inbound functie hebben. Het verschil tussen beide? Als inbound klantenservice medewerker word jij gebeld door mensen die iets van jou vragen of nodig hebben, als outbound klantenservice medewerker is het precies andersom. In dat geval bel jij namens een bedrijf of organisatie naar (potentiële) klanten op om ze te informeren over een dienst of product. Het voordeel van een klantenservice bijbaan is dat je vaak te maken hebt met ruime openingstijden en zo in goed overleg je eigen uren flexibel in kan delen. Dit maakt dat een klantenservice bijbaan ook goed te combineren is met bijvoorbeeld een studie.
Een bijbaan als klantenservice medewerker begint met een sollicitatie. Om uit te groeien tot een goede klantenservice medewerker gaat vooral het opdoen van ervaring je verder helpen. Naast het leren door ‘te doen’ helpen eigenschappen als goed kunnen luisteren, communicatieve vaardigheden, een positieve instelling en een groot empatisch vermogen sterk om het te maken in dit vak. Er zijn tegenwoordig ook specifieke opleidingen, online cursussen en trainingen die je klaarstomen voor een mooie carrière als callcenter medewerker. Wat je hierin leert? Denk aan het omgaan met verschillende soort klanten en het onmisbare stuk helder communiceren. Zowel in woord als geschrift. Zo leer je niet alleen om duidelijk te zijn richting de klant, maar ook richting je collega’s die mogelijk voor een opvolging moeten zorgen.
Als klantenservice medewerker moet je het vooral leuk vinden om anderen te helpen. Naast het behulpzame, helpen zojuist benoemde eigenschappen als goed kunnen luisteren, communicatieve vaardigheden, een positieve instelling en een groot empatisch vermogen. Skills als deze dragen niet alleen bij aan een mooie carrière, ze helpen je bovendien om het heel leuk te vinden. Aan de hand van de werkwijze luisteren, samenvatten, doorvragen ga je in deze branche mooie stappen zetten. Waar je in deze rol niet alleen goed nieuws gesprekken voert, krijg je ook af en toe te maken met boze of teleurgestelde klanten. Het kan daarom geen kwaad om figuurlijk stevig in je schoenen te staan en over een goed relativeringsvermogen te beschikken.
Garanties dat je ergens wordt aangenomen binnen een klantenservice bijbaan kan ik je helaas niet geven. Wel helpt het sterk wanneer je enthousiasme hoog is en je kan aantonen dat je over de eerder benoemde eigenschappen beschikt. Heb je daarnaast eerder klantgericht werk gedaan? In een winkel of ergens achter de kassa, laat dit zien op je cv en je scoort zeker bonuspunten. Ben je goed met de Engelse taal? Dan komt in vele gevallen goed van pas. Ook het bijspijkeren van je Office skills vergroot in dit vak je kans op een baan. Een parttime job als klantenservice medewerker bied je bovendien een mooie kans om je communicatie skills een boost te geven en eventueel door te groeien richting een rol als customer service manager of klantadviseur. Vaak bepaal je in overleg met een werkgever je eigen uren.
In ruil voor alles wat je doet mag je als starter uitgaan van een salaris vanaf €2000.- tot €2200.- bruto op fulltime basis. Dit komt neer op zo’n €12,70 per uur. Heb je meer ervaring? Dan mag je rekenen op een salaris van €2300.- tot €2500.- bij fulltime. Zo’n 14,40 per uur. Werken binnen een klantenservice bijbaan is ook via Work-on mogelijk. Waar precies? Dat zie je in ons actuele vacatureaanbod hieronder.
Zoals eerder aangegeven draait een klantenservice bijbaan om klantvriendelijkheid. Dat is vast geen verrassing. Je helpt een (potentiële) klant met het beantwoorden van een vraag, het verhelpen van een vastloper of het oplossen van een klacht. Daarnaast is de kans heel groot dat je in je functie ook verantwoordelijk bent voor:
Start je financiële carrière als junior financieel medewerker in Bunnik!
Start je financiële carrière als financieel administratief medewerker in Bunnik en groei mee binnen een innovatief adviesbureau!
Zet jouw volgende stap als financieel administratief medewerker in Amsterdam en draag bij aan een groenere toekomst!
Zet de volgende stap in je financiële carrière als financieel medewerker in Amsterdam!
Wil jij werken in de fashion- en sieradenbranche en klanten helpen met de beste service? Word klantenservice medewerker bij een internationaal sieradenmerk in Amsterdam!
Je nieuwe baan is slechts één sollicitatie van je verwijderd!