Recruiter marketing & communicatie
Als recruiter in Utrecht breng jij interim marketing- en communicatieprofessionals samen met opdrachten binnen de publieke sector!
Je nieuwe baan is slechts één sollicitatie van je verwijderd!
Werk jij graag aan toffe content die aanspreekt bij de doelgroep? En heb je direct een beeld in je hoofd wanneer ik het woord advertentiecampagne noem? Dan schuilt er mogelijk een toekomstig marketing communicatie medewerker in jou. Maar misschien heb je eerst de nodige vragen over dit beroep. Wat doet een marketing communicatie medewerker precies? Wat verdient een marketing communicatie medewerker? Een antwoord op deze en al je andere vragen ontdek je op deze pagina.
Een communicatie medewerker focust zich op het bereiken en overtuigen van een (online) doelgroep met als doel om deze tot actie aan te zetten. Dit kan het kopen van een product zijn of een inschrijving voor een nieuwsbrief. You name it. Het vak is daarmee vergelijkbaar met een functie als online marketeer en richt zich dag in dag uit op het uitvoeren van taken die bijdragen aan een vastgestelde marketing- of marketing communicatie strategie.
Een standaard werkdag van een communicatie medewerker laat zich niet makkelijk schrijven. Wel is de kans groot dat marketing centraal staat en er de nodige creativiteit bij komt kijken. Hoe een werkdag er werkelijk uitziet hangt uiteraard sterk af van organisatie waar iemand werkzaam is. Waarschijnlijk start je iedere dag met een kick-off met je team om de prioriteiten van die dag te bepalen. Als startend communicatie medewerker zal je focus liggen op het uitvoeren van een vooraf bepaalde strategie. Meer ervaring in de pocket? Dan word je mogelijk ook zelf verantwoordelijk voor het bedenken van de strategie, voor je ‘m daadwerkelijk gaat uitvoeren. Gebruikelijke taken die op een standaard werkdag voorbij komen richten zich waarschijnlijk op het schrijven van content, analyseren van behaalde resultaten of het doen van onderzoek richting de doelgroep. Hoe heeft de huidige marketingcampagne gescoord en is hoe kan deze nog geoptimaliseerd worden? Vragen waar een communicatie medewerker op dagelijkse basis mee bezig kan zijn. Ga je een onderdeel vormen van een marketingteam? Dan tref je collega’s met andere specialisaties aan. Van UX/UI designers tot copywriters, content marketeer of social media marketeers.
Die vraag kan ik niet voor je beantwoorden. Wel weet ik dat het helpt wanneer je over een aantal eigenschappen beschikt die in een rol van communicatie medewerker goed van pas komen. Denk aan analytisch vermogen, nieuwsgierig zijn, strategisch kunnen denken, resultaatgericht zijn en graag willen samenwerken. Knik je nog altijd ‘ja’? Dan is de kans groot dat er een goede communicatie medewerker in jou schuilt. Om tot de beste resultaten te komen heb je niet alleen je skills, maar waarschijnlijk ook je collega’s nodig. Grote kans dus dat jij straks in een team vol online marketeers, copywriters en content marketeers begeeft.
Garanties dat je ergens wordt aangenomen als communicatie medewerker kan ik je helaas niet geven. Wel helpt het sterk wanneer je thuis bent in online marketing en de bijbehorende werking van SEO. Bijvoorbeeld na het afronden van een erkende marketing opleiding of een (online) cursus. Laat daarnaast je eerdere werk voor je spreken door het te bundelen in een persoonlijk portfolio. Hoe meer van je eerdere werk je kan delen, des te groter de indruk die je gaat achterlaten tijdens een sollicitatie. Heb je meerdere pagina’s bovenaan gekregen in Google aan de hand van je aanpassingen? Maak het zo zichtbaar mogelijk voor de organisatie waar je solliciteert om je kans op succes van een boost te voorzien. Last but not least: Door relaties op te bouwen met andere professionals in je vakgebied blijf je niet alleen op de hoogte van de nieuwste trends, maar maak je jezelf ook beter zichtbaar voor potentiële werkgevers. Waar je vakgenoten zoal tegenkomt? Het bezoeken van een vakbeurs of een ander marketing event is altijd een goede optie.
In ruil voor alles wat je doet mag je als starter uitgaan van een salaris vanaf €2500.- tot €3000.-. Heb je meer ervaring? Dan mag je rekenen op een salaris van €3000.- tot €4500.-. Werken als communicatie medewerker is met regelmaat ook via Work-on mogelijk. Waar precies? Dat zie je in ons actuele vacatureaanbod hieronder.
Als startend communicatie medewerker is het aan je begin van je carrière logisch dat je start in een junior rol. Al is er in deze functie geen gebrek aan doorgroeimogelijkheden. Welke kant dit opgaat heb je uiteraard altijd zelf in de hand. Doorgroeien richting een functie als senior communicatie medewerker ligt het meest voor de hand. Ook een stap maken en als ZZP’er aan de slag gaan is een optie. Zo werk je zelfstandig op projectbasis en bouw je op je eigen manier aan een succesvolle carrière. Liever een andere specialisatie kiezen? Dan is switchen naar een rol als online marketeer of content marketeer altijd nog een optie.
Als recruiter in Utrecht breng jij interim marketing- en communicatieprofessionals samen met opdrachten binnen de publieke sector!
Ben jij een commerciële netwerker die organisaties gaat helpen aan de beste interim communicatieprofessionals? Ga aan de slag als commercieel adviseur bij deze recruitmentpartij in Utrecht!
Heb jij commercieel talent en affiniteit met marketing en communicatie? Ga aan de slag als relatiebeheerder marketingcommunicatie en help organisaties aan interim professionals!
Krijg jij energie van netwerken en commerciële succesjes behalen? Word adviseur marketing recruitment en verbind organisaties met marketing- en communicatie-professionals bij deze recruitmentpartij in Utrecht.
Krijg jij energie van relatiebeheer en heb je affiniteit met de marketingbranche? Ga aan de slag als recruitment adviseur bij een recruitmentbureau gespecialiseerd in interim marketing en communicatie functies!
Je nieuwe baan is slechts één sollicitatie van je verwijderd!