Recruitment consultant publieke sector
Klaar om, een nieuwe stap te zetten op bekend terrein? Als recruitment consultant stuur jij je eigen ontwikkeling aan.
Je nieuwe baan is slechts één sollicitatie van je verwijderd!
Zie jij jezelf deel uitmaken van een marketing team waarmee je samen gaat bouwen aan het imago en de naamsbekendheid van een merk of product? Dan schuilt er mogelijk een toekomstig brandmanager in jou. Maar misschien heb je eerst de nodige vragen over dit beroep. Wat doet een brandmanager precies? Welk salaris krijgt een brandmanager? En waar vind ik leuke brandmanager vacatures? Een antwoord op deze en al je andere vragen ontdek je op deze pagina.
Een brandmanager richt zich op het op de kaart zetten en het verbeteren van de marktpositie van een merk, product of organisatie. Dit in samenwerking met een eigen marketing team. Een brandmanager coördineert alle uit te voeren taken en neemt hierin een aansturende rol aan. Bestaat er nog geen te volgen marketing of communicatiestrategie? Dan wordt deze door een brandmanager bedacht en uitgeschreven. Uiteraard rekening houdend met aspecten als budgettering. Staat een strategie volledig op papier? Dan is het tijd voor een zorgvuldige uitvoering waarbij een brandmanager altijd het overzicht bewaard en vaak ook actief meewerkt.
Een standaard werkdag van een brandmanager laat zich niet makkelijk schrijven. Wel mag je ervan uitgaan dat er de nodige creativiteit bij komt kijken en dat marketing centraal staat. Hoe een werkdag er werkelijk uitziet hangt uiteraard sterk af van organisatie waar iemand werkzaam is. Waarschijnlijk start je iedere dag met een kick-off met je team om de prioriteiten van die dag te bepalen en te bespreken. Als brandmanager zal je focus mede afhangen van de status van een organisatie. Bestaat er bijvoorbeeld als een uitgewerkte strategie en gaat jouw tijd en aandacht naar een uitvoering hiervan of ga je een strategie van A tot Z opbouwen en uitschrijven? Hoe dan ook ga je (met een team) bouwen aan de naamsbekendheid van een merk of product en hier actief aan bijdragen. Gebruikelijke taken die op een standaard werkdag voorbij kunnen komen richten zich op het verbeteren van de (online) zichtbaarheidheid. Door middel van (nieuwe) blogs, landingspagina’s, video’s. Whatever it takes. Van het bedenken tot de uitvoering. Als brandmanager zit je overal kort op de bal. Naast het bedenken en meewerken aan verschillende strategieën of content items is de kans groot dat er op een gebruikelijke werkdag momenten van brainstormen, analyseren of het doen van onderzoek naar de doelgroep voorbij komen. Ga je een onderdeel vormen van een marketingteam? Dan tref je collega’s met andere specialisaties aan. Van UX/UI designers tot copywriters, content marketeer of social media marketeers.
Die vraag kan ik niet voor je beantwoorden. Wel weet ik dat het helpt wanneer je over een aantal eigenschappen beschikt die in een rol van brandmanager goed van pas komen. Denk aan analytisch vermogen, innovatief zijn en strategisch kunnen denken. Daarbij helpt het wanneer je goed kan presenteren en over overtuigingskracht beschikt om je eigen of andere teams mee te krijgen in je ideeën.Heb je daarnaast leidinggevende capaciteiten en de drang om graag samen te werken? Dan is de kans groot dat er een goede brandmanager in jou schuilt. Om tot de beste resultaten te komen heb je niet alleen je skills, maar waarschijnlijk ook je collega’s nodig. Grote kans dus dat jij straks in een team vol online marketeers, copywriters en content marketeers begeeft aan wie je ook mogelijk ook deels leiding geeft.
Garanties dat je ergens wordt aangenomen als brandmanager kan ik je helaas niet geven. Wel helpt het sterk wanneer je thuis bent in online marketing. Dat begint met het afronden van een erkende marketing opleiding en de nodige gerelateerde werkervaring. Aas je op een baan als brandmanager, dan doe je er goed aan om je eerdere werk voor je laten spreken. Hoe? Bundel het in een persoonlijk portfolio. Ben je erin geslaagd de naamsbekendheid van een organisatie of een product te laten groeien? Hoe meer van je eerdere werk je kan delen, des te groter de indruk die je gaat achterlaten tijdens een sollicitatie. Maak het zo zichtbaar mogelijk voor de organisatie waar je solliciteert om je kans op succes van een boost te voorzien. Last but not least: Door relaties op te bouwen met andere professionals in je vakgebied blijf je niet alleen op de hoogte van de nieuwste trends, maar maak je jezelf ook beter zichtbaar voor potentiële werkgevers. Waar je vakgenoten zoal tegenkomt? Het bezoeken van een vakbeurs of een ander marketing event is altijd een goede optie.
In ruil voor alles wat je doet mag je als starter uitgaan van een salaris vanaf €3860.- tot €4200.-. Heb je meer ervaring? Dan mag je rekenen op een salaris van €4500.- tot €5200.-. Werken als brandmanager is ook via Work-on met regelmaat mogelijk. Waar precies? Dat zie je in ons actuele vacatureaanbod hieronder.
Als startend brandmanager is het aan je begin van je carrière logisch dat je start in een junior rol. Al is er in deze functie geen gebrek aan doorgroeimogelijkheden. Welke kant dit opgaat heb je uiteraard altijd zelf in de hand. Doorgroeien richting een functie als senior brand manager ligt voor de hand. Al vormt een stap maken en als ZZP’er aan de slag gaan mogelijk de meest logische optie. Zo werk je zelfstandig op projectbasis en bouw je op je eigen manier aan een succesvolle carrière. Liever een andere specialisatie kiezen? Vanuit een positie als brandmanager is het maken van een stap naar een rol als (gespecialiseerd) online marketeer altijd nog een optie.
Klaar om, een nieuwe stap te zetten op bekend terrein? Als recruitment consultant stuur jij je eigen ontwikkeling aan.
Klaar om het recruitmentvak in alle aspecten uit te spelen? Alles begint met het lezen van deze vacature.
Ben jij een creatieve content marketeer die strategie en contentbewaking combineert? Schrijf pakkende teksten, maak visuele content voor Instagram en vergroot onze online zichtbaarheid met SEO bij Work-on.
Schrijf pakkende teksten, maak visuele content voor Instagram en vergroot onze online zichtbaarheid met SEO als content marketeer bij Work-on.
Ben jij een commerciële netwerker die organisaties gaat helpen aan de beste communicatieprofessionals? Ga aan de slag als accountmanager in Utrecht!
Je nieuwe baan is slechts één sollicitatie van je verwijderd!