Medewerker klantcontact planning
Hier vind je de verdieping die je zoekt in jouw volgende klantenservice baan.
Je nieuwe baan is slechts één sollicitatie van je verwijderd!
Denk jij graag met anderen mee, denk je altijd in kansen en zit het met je commerciële blik wel goed? Dan schuilt er mogelijk een toekomstig relatiebeheerder in jou. Maar misschien heb je eerst de nodige vragen over dit beroep. Wat doet een relatiebeheerder precies? Wat verdient een relatiebeheerder? Een antwoord op deze en al je andere vragen ontdek je op deze pagina.
Een relatiebeheerder focust zich op het opbouwen of het onderhouden van een goede relatie met een (potentiële) klant. Naast die goede relatie is het verkopen van een dienst of product het commerciële einddoel. Van het leggen van de eerste contacten tot het overtuigen van een (potentiële) klant tijdens een productpresentatie. In deze rol komt er van alles voorbij. Het doel? De organisatie waar je voor werkt op een goede manier vertegenwoordigen en het enthousiasmeren van de klant. Liefst zo enthousiast dat men de dienst of het product daadwerkelijk aanschaft.
Een standaard werkdag van een relatiebeheerder laat zich niet makkelijk schrijven. Hoe een werkdag er werkelijk uitziet, hangt uiteraard sterk af van de organisatie waar iemand werkzaam is. Waarschijnlijk start je iedere dag met een kick-off met je team om de prioriteiten van die dag te bepalen. Als relatiebeheerder zal je eerste focus liggen op het opbouwen en het onderhouden van een goede klantrelatie. Ongeacht of de onderlinge samenwerking al jaren of pas slechts een week bestaat. Naarmate je meer ervaring opdoet ga je steeds zelfstandiger te werk. Gebruikelijke taken die op een standaard werkdag voorbij komen richten zich waarschijnlijk op het aangaan van nieuwe klantrelaties, het geven van productpresentaties of het opvolgen van een eerdere klantafspraak. Ga je een onderdeel vormen van een salesteam? Dan tref je collega’s met andere specialisaties aan. Denk aan key accountmanagers, sales support medewerkers of commercieel medewerkers binnendienst.
Die vraag kan ik niet voor je beantwoorden. Wel weet ik dat het helpt wanneer je over een aantal eigenschappen beschikt die in een rol van relatiebeheerder goed van pas komen. Denk aan een commerciële blik, een grote gunfactor, nieuwsgierig zijn, strategisch kunnen denken en het belang van de klant voorop kunnen zetten. Knik je nog altijd ‘ja’? Dan is de kans groot dat er een goede relatiebeheerder in jou schuilt. Om tot de beste resultaten te komen heb je niet alleen je skills, maar waarschijnlijk ook je collega’s nodig. Grote kans dus dat jij je straks in een team vol key accountmanagers, sales support medewerkers en commercieel medewerkers binnendienst begeeft.
Garanties dat je ergens wordt aangenomen als relatiebeheerder kan ik je helaas niet geven. Wel helpt het sterk wanneer je altijd en overal denkt in kansen en je al de nodige kennis met je meeneemt. Bijvoorbeeld na het afronden van een erkende commerciële of accountancy opleiding. Laat daarnaast je eerdere ervaring voor je spreken. Hoe meer van je eerdere werk je kan delen, des te groter de indruk die je gaat achterlaten tijdens een sollicitatie. Heb je al een relevante bijbaan gehad of ergens stage gelopen? Maak het zo zichtbaar mogelijk voor de organisatie waar je solliciteert om je kans op succes van een boost te voorzien. Last but not least: Door relaties op te bouwen met andere professionals in je vakgebied blijf je niet alleen op de hoogte van de nieuwste trends, maar maak je jezelf ook beter zichtbaar voor potentiële werkgevers. Waar je vakgenoten zoal tegenkomt? Het bezoeken van een vakbeurs of een ander sales event is altijd een goede optie.
In ruil voor alles wat je doet mag je als relatiebeheerder uitgaan van een salaris vanaf €2350.- tot €3000.-. Heb je meer ervaring? Dan mag je rekenen op een salaris van €3500.- tot €5000.-. Exclusief eventuele fraaie prestatiebonussen. Werken als relatiebeheerder is met grote regelmaat mogelijk via Work-on. Waar precies? Dat zie je in ons actuele vacatureaanbod.
Als relatiebeheerder is het aan je begin van je carrière logisch dat je start in een junior rol. Al is er in deze functie geen gebrek aan doorgroeimogelijkheden. Welke kant dit opgaat heb je uiteraard altijd zelf in de hand. Doorgroeien richting een functie als senior relatiebeheerder of key accountmanager ligt het meest voor de hand. Ook een stap maken en als ZZP’er aan de slag gaan is een optie. Zo werk je zelfstandig op projectbasis en bouw je, op je eigen manier, aan een succesvolle carrière.
Hier vind je de verdieping die je zoekt in jouw volgende klantenservice baan.
Kies jij graag bewust voor afwisseling en ben je fan van fotografie? In deze job komt alles samen!
Je eerste administratieve werkervaring opgedaan en inmiddels wel klaar voor een nieuwe uitdagende stap?
Klaar om je als startende schadebehandelaar vast te bijten in verzuimclaims?
Klaar om jezelf allround te ontwikkelen? Deze baan wil je claimen!
Je nieuwe baan is slechts één sollicitatie van je verwijderd!