Allround support medewerker

Je nieuwe baan is slechts één sollicitatie van je verwijderd!

Is klantvriendelijkheid jouw 2e naam en staat het helpen van andere mensen hoog op je wishlist als het op een nieuwe job aankomt? Dan is de kans groot dat er een top support medewerker in jou schuilt. Maar misschien heb je eerst de nodige vragen over dit beroep. Wat doet een support medewerker precies? Welk salaris verdient een support medewerker en wat heb je nodig om als support medewerker aan de slag te gaan? Een antwoord op deze en al je andere vragen ontdek je op deze pagina.

Wat is een allround support medewerker?

Als allround support medewerker sta je dagelijks een grote groep huidige en/of potentiële klanten te woord. Hoe? Waarschijnlijk per telefoon. Al is er ook een kans dat het contact verloopt via mail, chat of whatsapp. Grote kans dat ze op jouw afdeling uitkomen omdat ze een vraag hebben over het product of de diensten die de organisatie waar jij werkzaam bent, aanbiedt. En jij? Jij zorgt voor een antwoord of het verkrijgen van nieuwe inzichten om een weloverwogen keuze te kunnen maken. Als allround support medewerker zorg je ervoor dat iedere (potentiële) klant zich gehoord en geholpen voelt. Naast het belangrijke stuk klantcontact zorg je in deze rol ook voor een administratieve afhandeling en voor een juiste opvolging.

Hoe ziet een werkdag eruit voor een allround support medewerker?

Een standaard werkdag van een allround support medewerker laat zich niet makkelijk schrijven. Hoe een werkdag er werkelijk uitziet, hangt uiteraard sterk af van de organisatie waar iemand werkzaam is. Waarschijnlijk start je iedere dag met een kick-off met je team om de prioriteiten van die dag te bepalen. Als allround support medewerker zal je eerste focus liggen op het beantwoorden van uiteenlopende klantvragen. Deze vragen kunnen nogal uiteenlopend zijn. Heeft een klantvraag extra actie nodig, dan onderneem je deze of sein je collega’s in. Meer ervaring in de pocket? Dan ga je steeds zelfstandiger te werk.

Past het beroep allround support medewerker bij jou?

Die vraag kan ik niet voor je beantwoorden. Wel weet ik dat het helpt wanneer je over een aantal eigenschappen beschikt die in een rol van allround support medewerker goed van pas komen. Denk aan een scherp luisterend oor, goede communicatieve vaardigheden, een secure werkhouding, nieuwsgierig zijn, resultaatgerichtheid en het belang van de klant voorop kunnen zetten. Knik je nog altijd ‘ja’? Dan is de kans groot dat er een goede allround support medewerker in jou schuilt.

Hoe vergroot je de kansen om als allround support medewerker aan de slag te gaan?

Garanties dat je ergens wordt aangenomen als allround support medewerker kan ik je helaas niet geven. Wel helpt het sterk wanneer je kan aantonen dat je over de eerder benoemde eigenschappen beschikt. En wanneer je laat blijken dat je het leuk vindt om in dit vakgebied aan het werk te gaan. Heb je daarnaast eerder klantgericht werk gedaan? In een winkel of ergens achter de kassa, laat dit zien op je cv en je scoort zeker bonuspunten. Ben je goed met de Engelse taal? Dan komt in vele gevallen goed van pas. Ook het bijspijkeren van je Office skills vergroot in dit vak je kans op een baan. Een job als allround support medewerker bied je bovendien een mooie kans om je communicatie skills een boost te geven en eventueel door te groeien richting een rol als klantadviseur of customer service manager.

Wat verdient een allround support medewerker?

In ruil voor alles wat je doet mag je als allround support medewerker uitgaan van een salaris vanaf €2250.- tot €2500.-. Heb je meer ervaring? Dan mag je rekenen op een salaris van €2550.- tot €2900.-. Werken als allround support medewerker is met grote regelmaat mogelijk via Work-on. Waar precies? Dat zie je in ons actuele vacatureaanbod hieronder.

Wat zijn de doorgroeimogelijkheden als allround support medewerker?

Als allround support medewerker is het aan je begin van je carrière logisch dat je start in een junior rol. Al is er in deze functie geen gebrek aan doorgroeimogelijkheden. Welke kant dit opgaat heb je uiteraard altijd zelf in de hand. Doorgroeien richting een functie als senior allround support medewerker, klantadviseur of teamleider support ligt het meest voor de hand.