Junior financieel medewerker
Start je financiële carrière als junior financieel medewerker in Bunnik!
Je nieuwe baan is slechts één sollicitatie van je verwijderd!
Ben jij fan van testen en analyseren en ben je voorzien van een scheutje lef? Dan schuilt er mogelijk een toekomstig marketing medewerker in je. Wat doet een marketing medewerker? Welk salaris krijgt een marketing medewerker en waar vind je marketing medewerker vacatures? Een antwoord op deze en al je andere vragen ontdek je op deze pagina.
Een marketing medewerker is iemand die beroepsmatig marketing taken uitvoert. Offline of online. Dit vaak uit naam van een organisatie. En marketing zelf dan? Dat is het promoten van producten van diensten. Via het internet of gewoon in een fysieke vorm in de echte wereld. De term marketing draait dus om het onder de aandacht brengen van iets bij de doelgroep. Hoe je dit precies aanpakt en welk kanaal je als marketing medewerker inzet is afhankelijk van de bepaalde (online) marketingstrategie.
Een standaard werkdag van een marketing medewerker laat zich niet makkelijk schrijven. Wel is de kans groot dat ‘ie draait om marketing en er de nodige creativiteit bij komt kijken. Hoe een werkdag er werkelijk uitziet hangt uiteraard sterk af van organisatie waar iemand werkzaam is. Waarschijnlijk start iedere dag met een kick-off met je team om de prioriteiten van die dag te bepalen. Als startend marketing medewerker zal de focus liggen op het uitvoeren van een strategie. Meer ervaring in de pocket? Dan word je mogelijk ook zelf verantwoordelijk voor het bedenken van deze marketing strategie, voor je ‘m daadwerkelijk gaat uitvoeren. Gebruikelijke taken die op een standaard werkdag voorbij komen richten zich op het schrijven of op andere wijze creëren van content die bij de doelgroep tot de verbeelding spreekt. Dit kan een blog of een nieuwsbrief zijn, maar ook een poster, flyer of een radiospotje. Naast het creëren van de verschillende (offline of online) content items is de kans groot dat er op een gebruikelijke werkdag momenten van brainstormen, redigeren of het doen van onderzoek naar de doelgroep voorbij komen. Uiteraard richt een marketing medewerker zich niet alleen tot het maakproces. Ook een moment van analyse hoort bij de job. Heeft een uitgevoerde marketingactie beter of minder gepresteerd dan gedacht en waar zat ‘m dit in? Hoeveel tijd je voor iedere to do nodig hebt en in welke volgorde dit elkaar opvolgt is vaak een eigen verantwoordelijkheid. Alleen de persoon in kwestie heeft een goed en helder overzicht m.b.t. alle naderende deadlines. Deze stem je af met klanten of collega’s wanneer dit aan de orde is. Ga je een onderdeel vormen van een marketingteam? Dan tref je collega’s met andere specialisaties aan. Van UX/UI designers tot copywriters, seo specialisten of social media marketeers.
Die vraag kan ik niet voor je beantwoorden. Wel weet ik dat het helpt wanneer je over een aantal eigenschappen beschikt die in een rol van marketing medewerker goed van pas komen. Denk aan analytisch vermogen, nieuwsgierig zijn, strategisch kunnen denken, resultaatgericht zijn en graag willen samenwerken. Knik je nog altijd ‘ja’? Dan is de kans groot dat er een goede online marketeer in jou schuilt. Om tot de beste resultaten te komen heb je niet alleen je skills, maar waarschijnlijk ook je collega’s nodig. Grote kans dus dat jij je als marketing medewerker straks in een team vol seo specialisten, copywriters en content marketeers begeeft.
Garanties dat je ergens wordt aangenomen als marketing medewerker kan ik je helaas niet geven. Wel helpt het sterk wanneer je thuis bent in de marketing. Bijvoorbeeld na het afronden van een erkende marketing opleiding of een (online) cursus. Laat daarnaast je eerdere werk voor je spreken door het te bundelen in een persoonlijk portfolio. Hoe meer van je eerdere werk je kan delen, des te groter de indruk die je gaat achterlaten tijdens een sollicitatie. Heb je het design voor een nieuwe website samengesteld tijdens je opleiding, een conversiedoel ruimschoots overtroffen of verbluffende resultaten bereikt via een A/B test? Maak het zo zichtbaar mogelijk voor de organisatie waar je solliciteert om je kans op succes van een boost te voorzien. Last but not least: Door relaties op te bouwen met andere professionals in je vakgebied blijf je niet alleen op de hoogte van de nieuwste trends, maar maak je jezelf ook beter zichtbaar voor potentiële werkgevers. Waar je vakgenoten zoal tegenkomt? Het bezoeken van een vakbeurs of een ander marketing event is altijd een goede optie.
Momenteel ligt het gemiddeld maandsalaris van een marketing medewerker in Nederland op €2.500.- bruto. Dit tik je als starter uiteraard niet direct aan. In ruil voor alles wat je doet mag je als starter uitgaan van een salaris vanaf €2100.- tot €2300.-. Heb je meer ervaring? Dan mag je rekenen op een salaris van €2600.- tot €3100.-. Werken als marketing medewerker is ook via Work-on geregeld mogelijk. Waar precies? Dat zie je in ons actuele vacatureaanbod hieronder.
Als startend marketing medewerker is het aan je begin van je carrière logisch dat je start in een junior rol. Al is er in deze functie geen gebrek aan doorgroeimogelijkheden. Welke kant dit opgaat heb je uiteraard altijd zelf in de hand. Doorgroeien richting een functie als senior marketing medewerker ligt voor de hand. Al bestaan er binnen de marketing meerdere specialisaties die ook de moeite waard zijn. Doorgroeien naar een rol als online marketeer, SEO specialist, social media marketeer of content marketeer? Het kan! Ook een stap maken en als ZZP’er aan de slag gaan is een optie. Zo werk je zelfstandig op projectbasis en bouw je op je eigen manier aan een succesvolle carrière.
Start je financiële carrière als junior financieel medewerker in Bunnik!
Start je financiële carrière als financieel administratief medewerker in Bunnik en groei mee binnen een innovatief adviesbureau!
Zet jouw volgende stap als financieel administratief medewerker in Amsterdam en draag bij aan een groenere toekomst!
Zet de volgende stap in je financiële carrière als financieel medewerker in Amsterdam!
Wil jij werken in de fashion- en sieradenbranche en klanten helpen met de beste service? Word klantenservice medewerker bij een internationaal sieradenmerk in Amsterdam!
Je nieuwe baan is slechts één sollicitatie van je verwijderd!