Recruitment consultant publieke sector
Klaar om, een nieuwe stap te zetten op bekend terrein? Als recruitment consultant stuur jij je eigen ontwikkeling aan.
Je nieuwe baan is slechts één sollicitatie van je verwijderd!
Ben jij fan van testen, analyseren en optimaliseren om tot het beste resultaat te komen? Dan schuilt er mogelijk een toekomstig growth hacker in jou. Voor het zover is heb je misschien eerst de nodige vragen over dit beroep. Wat doet een growth hacker precies? Wat verdiend een growth hacker? Antwoorden op deze en al je andere vragen ontdek je op deze pagina.
Een growth hacker richt zich binnen de online marketing tot het testen van meerdere methodes om tot de ideale formule te komen. Het belangrijkste doel? Het achterhalen van de meest effectieve en efficiënte manier om de business te laten groeien. Op korte en lange termijn. Als growth hacker houd je zicht op het grotere plaatje en combineer je online marketing met techniek. In deze rol worden de resultaten van de experimenten en activiteiten continu geanalyseerd om op basis van de belangrijkste KPI’s de prioriteiten te stellen en vervolgacties te bepalen. De naam growth hacker wordt niet overal standaard gebruikt en kent met de termen data marketeer of digital marketeer ook meerdere verbasteringen.
Een standaard werkdag van een growth hacker laat zich niet makkelijk schrijven. Wel is de kans groot ‘ie draait om marketing en dat er de nodige creativiteit bij komt kijken. Hoe een werkdag er werkelijk uitziet hangt uiteraard sterk af van organisatie waar iemand werkzaam is. Waarschijnlijk start je iedere dag met een kick-off met je team om de prioriteiten van die dag te bepalen. Als startend growth hacker zal je focus liggen op het uitvoeren van een bepaalde strategie. Meer ervaring in de pocket? Dan word je mogelijk ook zelf verantwoordelijk voor het bedenken van de strategie, voor je ‘m daadwerkelijk gaat uitvoeren. Gebruikelijke taken die op een standaard werkdag voorbij komen richten zich op het instellen van van event tracking in Google Tag Manager, het analyseren van data in Google Analytics of het verbeteren van de gebruiksvriendelijkheid (UX) en de techniek achter een website. Naast de benoemde acties is de kans groot dat er op een gebruikelijke werkdag momenten van brainstormen of het doen van onderzoek naar de doelgroep voorbij komen. Ga je een onderdeel vormen van een marketingteam? Dan tref je collega’s met andere specialisaties aan. Van UX/UI designers tot copywriters, content marketeer of social media marketeers.
Die vraag kan ik niet voor je beantwoorden. Wel weet ik dat het helpt wanneer je over een aantal eigenschappen beschikt die in een rol van growth hacker goed van pas komen. Denk aan analytisch vermogen, nieuwsgierig zijn, strategisch kunnen denken, resultaatgericht zijn en graag willen samenwerken. Knik je nog altijd ‘ja’? Dan is de kans groot dat er een goede growth hacker in jou schuilt. Om tot de beste resultaten te komen heb je niet alleen je skills, maar waarschijnlijk ook je collega’s nodig. Grote kans dus dat jij straks in een team vol online marketeers, copywriters en content marketeers begeeft.
Garanties dat je ergens wordt aangenomen als growth hacker kan ik je helaas niet geven. Wel helpt het sterk wanneer je thuis bent in online marketing en de laatste trends op dit gebied. Bijvoorbeeld na het afronden van een erkende marketing opleiding of een (online) cursus. Laat daarnaast je eerdere werk voor je spreken door het te bundelen in een persoonlijk portfolio. Hoe meer van je eerdere werk je kan delen, des te groter de indruk die je gaat achterlaten tijdens een sollicitatie. Heb je meerdere pagina’s bovenaan gekregen in Google? Is de gebruiksvriendelijkheid van een website dankzij jou geoptimaliseerd? Maak het zo zichtbaar mogelijk voor de organisatie waar je solliciteert om je kans op succes van een boost te voorzien. Last but not least: Door relaties op te bouwen met andere professionals in je vakgebied blijf je niet alleen op de hoogte van de nieuwste trends, maar maak je jezelf ook beter zichtbaar voor potentiële werkgevers. Waar je vakgenoten zoal tegenkomt? Het bezoeken van een vakbeurs of een ander marketing event is altijd een goede optie.
In ruil voor alles wat je doet mag je als starter uitgaan van een salaris vanaf €2800.- tot €3000.-. Heb je meer ervaring? Dan mag je rekenen op een salaris van €3900.- tot €5000.-. Werken als growth hacker is ook via Work-on mogelijk. Waar precies? Dat zie je in ons actuele vacatureaanbod hieronder.
Als startend growth hacker is het aan je begin van je carrière logisch dat je start in een junior rol. Al is er in deze functie geen gebrek aan doorgroeimogelijkheden. Welke kant dit opgaat heb je uiteraard altijd zelf in de hand. Doorgroeien richting een functie als senior growth hacker ligt het meest voor de hand. Ook een stap maken en als ZZP’er aan de slag gaan is een optie. Zo werk je zelfstandig op projectbasis en bouw je op je eigen manier aan een succesvolle carrière. Liever een andere specialisatie kiezen? Dan is switchen naar een rol als online marketeer of content marketeer altijd nog een optie.
Klaar om, een nieuwe stap te zetten op bekend terrein? Als recruitment consultant stuur jij je eigen ontwikkeling aan.
Klaar om het recruitmentvak in alle aspecten uit te spelen? Alles begint met het lezen van deze vacature.
Mag ik jou binnenkort mijn collega noemen? Alles begint met het lezen van deze vacature.
Worden wij collega's? Dat begint met het lezen van deze vacature.
Ben jij een creatieve content marketeer die strategie en contentbewaking combineert? Schrijf pakkende teksten, maak visuele content voor Instagram en vergroot onze online zichtbaarheid met SEO bij Work-on.
Je nieuwe baan is slechts één sollicitatie van je verwijderd!