Blog

‘Ik weet heel goed wat ik aan jullie heb’

Een aantal jaar geleden was iedereen binnen camperclub NKC het erover eens: tijd voor iets nieuws en een frisse blik. Daarbij was het geloof in jong talent groot. En nog steeds. De vele young professionals die, via Work-on, in de afgelopen 4 jaar zijn aangenomen onderstrepen dit. Wat maakt deze samenwerking en de onderlinge match tussen NKC en de nieuwste generatie werkenden zo succesvol?

Aan het woord: Anoushka Helsdingen, hr adviseur bij NKC

Is het gek dat ik bij het horen van een camperclub een wat oudere organisatie verwacht?

‘Ha, dat vind ik niet zo gek. Onze doelgroep is over het algemeen ook iets ouder. Neemt niet weg dat mensen vaak verrast zijn over hoe we zijn ingericht. Camperclub klinkt oubollig, dit zijn we zeker niet. We zijn een soort ANWB voor mensen met een camper. We bieden van alles aan. Van verschillende verzekeringen tot groepsreizen door Marokko, Turkije, Italië, of naar de noordkaap. Daarnaast hebben we inmiddels een eigen app voor mensen die met hun camper op pad gaan. Eentje die ze vertelt waar er op locatie plek is om te overnachten. Het is ook een leuke plek om ook foto’s en reviews te delen. We merken dat veel ouderen de verschillende sociale media platformen gebruiken om contact onderhouden met het thuisfront. Heel eerlijk: zij waren er beter in thuis dan wij haha. Om die reden waren we, zeker in het begin, vooral op zoek naar mensen die thuis zijn in het digitale. Dan kom je al snel uit op een doelgroep die in het digitale tijdperk is opgegroeid.’

Is de keuze voor jong talent via Work-on daarmee een hele bewuste?

‘Zeker weten! We hebben er echt met overtuiging voor gekozen om te gaan werven in een jonge categorie. Dit is een groep die wij zelf maar lastig kunnen bereiken via de eigen kanalen. Dus schakelde we hiervoor de hulp van Work-on in. Juist omdat we ons ook steeds meer op online richten en deze generatie hier een stuk natuurlijker mee uit de voeten kan. We merken dat de mensen die via Work-on binnenkomen digital minded zijn en zich altijd flexibel opstellen. Ze schrikken niet van de nieuwste technologie, maar weten deze juist in hun voordeel te benutten. Snel, fris, maar ook kritisch. Dat is in 3 woorden waar we behoefte aan hadden. En via Work-on hebben gevonden. Dit heeft al meer dan eens gezorgd voor een goede klik.’

Wat maakt dat iemand bij het voelen van die klik goed binnen jullie organisatie past?

‘Aan alles wat we doen kleeft natuurlijk het gevoel van vakantie en avontuur. We zoeken vooral de types die vol voor die 2e willen gaan. Graag hun handen uit de mouwen steken, een positieve mindset hebben en zich graag op verschillende vlakken verder willen ontwikkelen. We zetten mensen op allerlei gebied in. De laatste jaren zijn er tientallen talenten via Work-on bij ons aan de slag gegaan. Van administratieve medewerkers tot verzekeringsadviseurs. Ze zijn op allerlei afdelingen gestart.’

Ben je zelf vanaf het begin ook onderdeel geweest van de onderlinge samenwerking?

‘Dit ben ik inderdaad. De onderlinge band is langzaam opgebouwd en eigenlijk steeds intensiever geworden. Zeker naarmate we als bedrijf harder zijn gaan groeien. Ik weet heel goed wat ik aan jullie heb. Een groep leuke, open minded mensen. Vooral het geduld van Nadia en de manier waarop zij zich schikt naar mijn agenda is bewonderenswaardig. Deze is zo druk dat ze er zonder twijfel af en toe gek van wordt. Complimenten naar haar. Ze laat zien altijd overal bovenop te zitten, wat terug te zien is in de snelheid waarmee ze geschikte kandidaten weet voor te stellen wanneer ik hierom heb gevraagd.’

Klinkt alsof het onderlinge contact goed is?

‘Dat is zeker zo. Ik durf wel te te zeggen dat ik een goede band met haar heb. Ze weet dat ik haar bel zodra ik een vacature heb en haar hulp goed kan gebruiken, maar hoort ze te lang niks van mij dan belt ze net zo makkelijk zelf op. Soms met een specifieke vraag en soms om gewoon even bij te kletsen. Door mijn drukke agenda kan ik niet altijd opnemen, maar ze zorgt er dan toch altijd voor dat we elkaar op korte termijn even spreken. Ik weet dat ik altijd op haar kan rekenen.’

‘Ik weet heel goed wat ik aan jullie heb’



Een aantal jaar geleden was iedereen binnen camperclub NKC het erover eens: tijd voor iets nieuws en een frisse blik. Daarbij was het geloof in jong talent groot. En nog steeds. De vele young professionals die, via Work-on, in de afgelopen 4 jaar zijn aangenomen onderstrepen dit. Wat maakt deze samenwerking en de onderlinge match tussen NKC en de nieuwste generatie werkenden zo succesvol?

Aan het woord: Anoushka Helsdingen, hr adviseur bij NKC

Is het gek dat ik bij het horen van een camperclub een wat oudere organisatie verwacht?

‘Ha, dat vind ik niet zo gek. Onze doelgroep is over het algemeen ook iets ouder. Neemt niet weg dat mensen vaak verrast zijn over hoe we zijn ingericht. Camperclub klinkt oubollig, dit zijn we zeker niet. We zijn een soort ANWB voor mensen met een camper. We bieden van alles aan. Van verschillende verzekeringen tot groepsreizen door Marokko, Turkije, Italië, of naar de noordkaap. Daarnaast hebben we inmiddels een eigen app voor mensen die met hun camper op pad gaan. Eentje die ze vertelt waar er op locatie plek is om te overnachten. Het is ook een leuke plek om ook foto’s en reviews te delen. We merken dat veel ouderen de verschillende sociale media platformen gebruiken om contact onderhouden met het thuisfront. Heel eerlijk: zij waren er beter in thuis dan wij haha. Om die reden waren we, zeker in het begin, vooral op zoek naar mensen die thuis zijn in het digitale. Dan kom je al snel uit op een doelgroep die in het digitale tijdperk is opgegroeid.’

Is de keuze voor jong talent via Work-on daarmee een hele bewuste?

‘Zeker weten! We hebben er echt met overtuiging voor gekozen om te gaan werven in een jonge categorie. Dit is een groep die wij zelf maar lastig kunnen bereiken via de eigen kanalen. Dus schakelde we hiervoor de hulp van Work-on in. Juist omdat we ons ook steeds meer op online richten en deze generatie hier een stuk natuurlijker mee uit de voeten kan. We merken dat de mensen die via Work-on binnenkomen digital minded zijn en zich altijd flexibel opstellen. Ze schrikken niet van de nieuwste technologie, maar weten deze juist in hun voordeel te benutten. Snel, fris, maar ook kritisch. Dat is in 3 woorden waar we behoefte aan hadden. En via Work-on hebben gevonden. Dit heeft al meer dan eens gezorgd voor een goede klik.’

Wat maakt dat iemand bij het voelen van die klik goed binnen jullie organisatie past?

‘Aan alles wat we doen kleeft natuurlijk het gevoel van vakantie en avontuur. We zoeken vooral de types die vol voor die 2e willen gaan. Graag hun handen uit de mouwen steken, een positieve mindset hebben en zich graag op verschillende vlakken verder willen ontwikkelen. We zetten mensen op allerlei gebied in. De laatste jaren zijn er tientallen talenten via Work-on bij ons aan de slag gegaan. Van administratieve medewerkers tot verzekeringsadviseurs. Ze zijn op allerlei afdelingen gestart.’

Ben je zelf vanaf het begin ook onderdeel geweest van de onderlinge samenwerking?

‘Dit ben ik inderdaad. De onderlinge band is langzaam opgebouwd en eigenlijk steeds intensiever geworden. Zeker naarmate we als bedrijf harder zijn gaan groeien. Ik weet heel goed wat ik aan jullie heb. Een groep leuke, open minded mensen. Vooral het geduld van Nadia en de manier waarop zij zich schikt naar mijn agenda is bewonderenswaardig. Deze is zo druk dat ze er zonder twijfel af en toe gek van wordt. Complimenten naar haar. Ze laat zien altijd overal bovenop te zitten, wat terug te zien is in de snelheid waarmee ze geschikte kandidaten weet voor te stellen wanneer ik hierom heb gevraagd.’

Klinkt alsof het onderlinge contact goed is?

‘Dat is zeker zo. Ik durf wel te te zeggen dat ik een goede band met haar heb. Ze weet dat ik haar bel zodra ik een vacature heb en haar hulp goed kan gebruiken, maar hoort ze te lang niks van mij dan belt ze net zo makkelijk zelf op. Soms met een specifieke vraag en soms om gewoon even bij te kletsen. Door mijn drukke agenda kan ik niet altijd opnemen, maar ze zorgt er dan toch altijd voor dat we elkaar op korte termijn even spreken. Ik weet dat ik altijd op haar kan rekenen.’

De perfecte match


De juiste persoon op de juiste plek. De succesformule voor het realiseren van de blijvende match. We vertellen er graag over.


Meer over onze werkwijze

Weet wat er speelt


We hebben de meest relevante artikelen en inspirerende verhalen van onze partners verzameld in ons blog-overzicht.


Naar het blogoverzicht

Maak gebruik van onze kennis

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en wij houden je op de hoogte van hr en recruitment.