Als non-profit organisatie kent het werk door het jaar pieken en dalen. Events, werving, communicatie, onderzoek, actualiteiten, zichtbaarheid in de media. Allemaal zaken die invloed hebben op het aantal supporters en de activiteit van donateurs.
Goede service aan donateurs/klanten is cruciaal voor de groei, continuïteit en kracht van een non-profit organisatie. Met vaste medewerkers kun je werken aan de kwaliteit, maar met flexibiliteit kun je meebewegen met de maatschappelijke schommelingen waar een non-profit organisatie gevoelig voor is.
Flexibiliteit is de oplossing. In een situatie dat er plots meer inkomend telefoonverkeer plaatsvindt, wil je morgen al extra mensen inzetten. Mensen die direct aan de slag kunnen. En eerder al gescreend en ingewerkt zijn.
Het is een uitdaging om telkens weer op korte termijn voldoende goede mensen te vinden. En daar ook de tijd en middelen voor vrij te maken. In 2011 gaat Greenpeace daarom op zoek naar een constructieve oplossing waarbij kwaliteit en flexibiliteit gecombineerd kunnen worden en die kansen biedt voor de toekomst. Het antwoord: outsourcing via Work-on.
Aan het woord Shanna de Wilde, Fondsenwerver en eindverantwoordelijk voor de servicedesk bij Greenpeace en Ilona Roskam, teamleider Supporter Care bij Greenpeace én talentcoach bij Work-on.
Ilona: “We hebben voor iedere Supporter Care medewerker een eigen thuiswerkplek gefaciliteerd zodat ze binnenkomende telefoontjes thuis kunnen afhandelen. Een uitdaging om te regelen, maar het is gelukt. De eerste thuiswerkdag zaten we op maandagochtend allemaal om half 9 in de startblokken klaar om de telefoon op te nemen, maar die bleven uit. We hebben die dag wel 100 keer getest of de telefoon echt werkten.”
Shanna: “Ja, mijn complimenten naar Ilona. We waren beiden op vakantie toen de regering de thuiswerk-maatregelen nam. Zij heeft op afstand met collega’s en technische dienst binnen Greenpeace geschakeld om ervoor te zorgen dat Supporter Care een dag later thuis kon werken. Fantastisch hoe snel dat geregeld was.”
Ilona: “Het team heeft de maatregelen direct opgevolgd en is met dezelfde drive aan de slag gegaan. Ze hebben scherpe targets, maar weten die ook vanuit huis te behalen. Dat is de professionaliteit die dit team heeft.”
Shanna: “Ja dat is het zeker! In zo’n stressvolle situatie zie je nog maar eens wat voor een drive en motivatie erachter dit team zit. Zowel vanuit Greenpeace als Work-on.”
Als non-profit organisatie kent het werk door het jaar pieken en dalen. Events, werving, communicatie, onderzoek, actualiteiten, zichtbaarheid in de media. Allemaal zaken die invloed hebben op het aantal supporters en de activiteit van donateurs.
Goede service aan donateurs/klanten is cruciaal voor de groei, continuïteit en kracht van een non-profit organisatie. Met vaste medewerkers kun je werken aan de kwaliteit, maar met flexibiliteit kun je meebewegen met de maatschappelijke schommelingen waar een non-profit organisatie gevoelig voor is.
Flexibiliteit is de oplossing. In een situatie dat er plots meer inkomend telefoonverkeer plaatsvindt, wil je morgen al extra mensen inzetten. Mensen die direct aan de slag kunnen. En eerder al gescreend en ingewerkt zijn.
Het is een uitdaging om telkens weer op korte termijn voldoende goede mensen te vinden. En daar ook de tijd en middelen voor vrij te maken. In 2011 gaat Greenpeace daarom op zoek naar een constructieve oplossing waarbij kwaliteit en flexibiliteit gecombineerd kunnen worden en die kansen biedt voor de toekomst. Het antwoord: outsourcing via Work-on.
Aan het woord Shanna de Wilde, Fondsenwerver en eindverantwoordelijk voor de servicedesk bij Greenpeace en Ilona Roskam, teamleider Supporter Care bij Greenpeace én talentcoach bij Work-on.
Ilona: “We hebben voor iedere Supporter Care medewerker een eigen thuiswerkplek gefaciliteerd zodat ze binnenkomende telefoontjes thuis kunnen afhandelen. Een uitdaging om te regelen, maar het is gelukt. De eerste thuiswerkdag zaten we op maandagochtend allemaal om half 9 in de startblokken klaar om de telefoon op te nemen, maar die bleven uit. We hebben die dag wel 100 keer getest of de telefoon echt werkten.”
Shanna: “Ja, mijn complimenten naar Ilona. We waren beiden op vakantie toen de regering de thuiswerk-maatregelen nam. Zij heeft op afstand met collega’s en technische dienst binnen Greenpeace geschakeld om ervoor te zorgen dat Supporter Care een dag later thuis kon werken. Fantastisch hoe snel dat geregeld was.”
Ilona: “Het team heeft de maatregelen direct opgevolgd en is met dezelfde drive aan de slag gegaan. Ze hebben scherpe targets, maar weten die ook vanuit huis te behalen. Dat is de professionaliteit die dit team heeft.”
Shanna: “Ja dat is het zeker! In zo’n stressvolle situatie zie je nog maar eens wat voor een drive en motivatie erachter dit team zit. Zowel vanuit Greenpeace als Work-on.”
De juiste persoon op de juiste plek. De succesformule voor het realiseren van de blijvende match. We vertellen er graag over.
We hebben de meest relevante artikelen en inspirerende verhalen van onze partners verzameld in ons blog-overzicht.
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en wij houden je op de hoogte van hr en recruitment.