Blog

De juiste persoon voor CZ

Aan het einde van het jaar mogen verzekerden wisselen van zorgverzekeraar. De drukste periode van het jaar voor een zorgverzekeraar als CZ. Belangrijk dus dat er in die maanden voldoende bezetting is bij het Klant Contact Centrum van CZ. Maar ja, waar haal je in een keer zoveel goede klantenadviseurs vandaan?

Aan het woord Karen Ramakers, projectmanager Klant Contact Centrum bij CZ.

Karen, over wat voor aantallen hebben we het eigenlijk?

We hebben ieder jaar ongeveer 150 nieuwe medewerkers nodig om het Klant Contact Centrum tijdens de eindejaarspiek te kunnen bezetten. Best veel dus. We schakelen hiervoor meerdere uitzendbureaus in zodat we zeker weten dat onze functies worden vervuld. Meestal kiezen we voor uitzendbureaus die bekend zijn met commerciële functies. Een daarvan is Work-on.

Daar zijn we natuurlijk blij mee.
Maar waarom kiest een organisatie met zo’n grote naam als CZ voor een (kleine) partij als Work-on?

Het voordeel van een kleinschalig bureau als Work-on is dat ze nauw betrokken zijn bij de procedure en veel tijd investeren in opdrachtgever en kandidaat. De kandidaten merken dat ook. Zij weten hun contactpersoon bij Work-on goed te vinden en kunnen met vragen altijd terecht. Dat geldt voor ons trouwens net zo. Als er iets is kan ik talentcoach Pleun bellen, dan krijg ik direct antwoord op mijn vraag.

Oke, en als we het hebben over de vraag.
Wat is dan concreet de (personeels)vraag van CZ?

We zijn op zoek naar mensen die voldoening halen uit klantcontact. Die in korte periode hard willen werken en bereid zijn om een opleiding te volgen. Mensen met pit die gemotiveerd zijn om het Klant Contact Centrum naar een hoger niveau te tillen. Meer is er eigenlijk niet voor nodig. Want de rest leren ze van ons.

Wij weten natuurlijk wie we bij CZ plaatsen,
maar hoe omschrijf jij onze kandidaten?

Dat is een goede vraag. Work-on kandidaten weten waar ze voor staan. Ze durven een weerwoord te geven en weten wat nodig is om het beste te doen. Ze hebben ook de drive om hun werk zo goed mogelijk te doen. De kandidaten komen met verbetervoorstellen, denken actief mee en gaan verder dan het beantwoorden van die ene vraag. Iets wat ik inmiddels van ze verwacht, maar waarmee ze onze ‘vraag’ eigenlijk overtreffen.

Het is misschien een brutale vraag,
maar wat doen wij dan ‘anders’ dan andere bureaus?

Ik denk juist die mate van betrokkenheid en toegankelijkheid. Work-on is zo persoonlijk. Als ik bel dan bel ik geen uitzendbureau. Ik bel Pleun. Dat maakt zo’n groot verschil. Ook met kandidaten. Je merkt bijvoorbeeld dat kandidaten geworven via Work-on gemakkelijker door de opleiding gaan en qua type persoon beter passen bij wat we zoeken. Een verschil in aandacht en kwaliteit.

Goed om te horen. Maar als het zulke goede kandidaten zijn, kunnen ze dan niet blijven nadat heel Nederland van zorgverzekering is gewisseld?

Haha, jawel. Dat gebeurt regelmatig, maar hangt ook van de type kandidaten af. Een hbo’er die deze job heeft als bijbaan, blijft waarschijnlijk niet. Maar uit de lichting van 2017 en 2018 zijn er bijvoorbeeld nog 7 in dienst. Dat is leuk om te zien. We zijn erg tevreden over de kandidaten dus zetten de samenwerking ook dit jaar graag door.

De juiste persoon voor CZ



Aan het einde van het jaar mogen verzekerden wisselen van zorgverzekeraar. De drukste periode van het jaar voor een zorgverzekeraar als CZ. Belangrijk dus dat er in die maanden voldoende bezetting is bij het Klant Contact Centrum van CZ. Maar ja, waar haal je in een keer zoveel goede klantenadviseurs vandaan?

Aan het woord Karen Ramakers, projectmanager Klant Contact Centrum bij CZ.

Karen, over wat voor aantallen hebben we het eigenlijk?

We hebben ieder jaar ongeveer 150 nieuwe medewerkers nodig om het Klant Contact Centrum tijdens de eindejaarspiek te kunnen bezetten. Best veel dus. We schakelen hiervoor meerdere uitzendbureaus in zodat we zeker weten dat onze functies worden vervuld. Meestal kiezen we voor uitzendbureaus die bekend zijn met commerciële functies. Een daarvan is Work-on.

Daar zijn we natuurlijk blij mee.
Maar waarom kiest een organisatie met zo’n grote naam als CZ voor een (kleine) partij als Work-on?

Het voordeel van een kleinschalig bureau als Work-on is dat ze nauw betrokken zijn bij de procedure en veel tijd investeren in opdrachtgever en kandidaat. De kandidaten merken dat ook. Zij weten hun contactpersoon bij Work-on goed te vinden en kunnen met vragen altijd terecht. Dat geldt voor ons trouwens net zo. Als er iets is kan ik talentcoach Pleun bellen, dan krijg ik direct antwoord op mijn vraag.

Oke, en als we het hebben over de vraag.
Wat is dan concreet de (personeels)vraag van CZ?

We zijn op zoek naar mensen die voldoening halen uit klantcontact. Die in korte periode hard willen werken en bereid zijn om een opleiding te volgen. Mensen met pit die gemotiveerd zijn om het Klant Contact Centrum naar een hoger niveau te tillen. Meer is er eigenlijk niet voor nodig. Want de rest leren ze van ons.

Wij weten natuurlijk wie we bij CZ plaatsen,
maar hoe omschrijf jij onze kandidaten?

Dat is een goede vraag. Work-on kandidaten weten waar ze voor staan. Ze durven een weerwoord te geven en weten wat nodig is om het beste te doen. Ze hebben ook de drive om hun werk zo goed mogelijk te doen. De kandidaten komen met verbetervoorstellen, denken actief mee en gaan verder dan het beantwoorden van die ene vraag. Iets wat ik inmiddels van ze verwacht, maar waarmee ze onze ‘vraag’ eigenlijk overtreffen.

Het is misschien een brutale vraag,
maar wat doen wij dan ‘anders’ dan andere bureaus?

Ik denk juist die mate van betrokkenheid en toegankelijkheid. Work-on is zo persoonlijk. Als ik bel dan bel ik geen uitzendbureau. Ik bel Pleun. Dat maakt zo’n groot verschil. Ook met kandidaten. Je merkt bijvoorbeeld dat kandidaten geworven via Work-on gemakkelijker door de opleiding gaan en qua type persoon beter passen bij wat we zoeken. Een verschil in aandacht en kwaliteit.

Goed om te horen. Maar als het zulke goede kandidaten zijn, kunnen ze dan niet blijven nadat heel Nederland van zorgverzekering is gewisseld?

Haha, jawel. Dat gebeurt regelmatig, maar hangt ook van de type kandidaten af. Een hbo’er die deze job heeft als bijbaan, blijft waarschijnlijk niet. Maar uit de lichting van 2017 en 2018 zijn er bijvoorbeeld nog 7 in dienst. Dat is leuk om te zien. We zijn erg tevreden over de kandidaten dus zetten de samenwerking ook dit jaar graag door.

De perfecte match


De juiste persoon op de juiste plek. De succesformule voor het realiseren van de blijvende match. We vertellen er graag over.


Meer over onze werkwijze

Weet wat er speelt


We hebben de meest relevante artikelen en inspirerende verhalen van onze partners verzameld in ons blog-overzicht.


Naar het blogoverzicht

Maak gebruik van onze kennis

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en wij houden je op de hoogte van hr en recruitment.