Iedere zomer heeft MBO webshop te maken met een piekperiode aan bestellingen. Om alle klanten bij drukte goed van dienst te kunnen zijn, schalen ze hun customer supportafdeling op. Work-on helpt sinds 2022 bij het vervullen van de customer support rollen binnen MBO webshop.
De werving in één oogopslag:
- Structurele ondersteuning bij werving voor tijdelijke medewerkers in de zomerperiode
- Samenwerking op basis van uitzendconstructie
- 15 medewerkers geleverd binnen 2 maanden
- 1e match binnen 14 dagen gerealiseerd
- Alle 22 voorgestelde kandidaten zijn uitgenodigd voor een gesprek
In het kort: de vraag van en oplossing voor MBO webshop
MBO webshop maakt al enkele jaren een flinke groei door. In de zomer van 2023 werd het aantal customer support medewerkers daarom al verhoogd en in het voorjaar van 2024 besloten ze om de uitvraag opnieuw te verhogen.
In mei werd de vraag voor twee customer support medewerkers bij Work-on neergelegd. Binnen 14 dagen was de eerste “match” een feit. Eén van velen, want uiteindelijk vonden maar liefst 15 talenten via Work-on een baan bij MBO webshop in 2024.
Reactie van Randy – Support coördinator bij MBO webshop
“Vanuit MBO webshop heb ik de werving van 2024 samen met Demi (Talentcoach bij Work-on) opgepakt. Voor mij was dit van tevoren best spannend. Je weet nooit wie erop af gaat komen en of er voldoende mensen beschikbaar zijn. Daarbij besloten we de onboarding dit jaar anders aan te pakken. We zijn van twee vaste momenten naar een startmoment elke twee weken gegaan. Met als gevolg dat we wel wekelijks iemand móésten aannemen.
Gelukkig ging dit allemaal volgens plan. Demi en ik hebben dagelijks contact gehad over potentiële kandidaten en de bezetting van het team. Het blijft seizoenswerk dus we kijken per dag of we voldoende mensen hebben. Bij gaten in de planning, moesten we snel schakelen. Dan vroeg ik Demi gelijk of er nog extra kandidaten waren en op die manier konden we snel inspringen op de toenemende vraag vanuit onze klanten.
Dat snelle schakelen kan alleen als je allebei flexibel bent. Andersom gaf ik Demi ook snel terugkoppeling waardoor kandidaten snel op gesprek konden komen en we dus ook snel wisten of er sprake kon zijn van een samenwerking. Daarbij speelt vertrouwen ook een grote rol. Misschien wel de grootste. Demi is bekend met onze organisatie en de cultuur. Wanneer zij tegen mij zegt dat ik iemand moet spreken, weet ik eigenlijk al dat ik die persoon kan aannemen. Ze zegt het namelijk ook als ze twijfelt. Deze werving is echt teamwork, alleen dan met een team op afstand.”