Work-on en CZ werken al ruim 8 jaar ‘zij aan zij’

Succesverhaal

In 2016 schakelt CZ de hulp in van Work-on. In eerste instantie voor een specifieke periode waarin CZ tijdelijke medewerkers op het Klant Contact Centrum nodig heeft. Later wordt de vraag steeds structureler. Vanaf 2016 is Work-on een vaste partner van CZ die het hele jaar door ondersteunt bij de werving en het leveren van uitzendkrachten.  

De werving in één oogopslag

  • Wekelijks 60 sollicitanten voor functies bij CZ 
  • Ruim 13% van de gescreende kandidaten wordt aangenomen   
  • Ruim 650 kandidaten vonden hun weg naar CZ via Work-on 
  • Werving voor 11 verschillende afdelingen van CZ  
  • Talentcoaches van Work-on wekelijks in-house bij CZ aan het werk 

In het kort: de vraag en de oplossing voor CZ

Het Klant Contact Centrum van CZ heeft tegen het einde van het jaar altijd te maken met de zogenoemde ‘eindejaarspiek’. Het moment dat veel Nederlanders bellen met vragen over hun zorgverzekering. Om de piek in die periode op te vangen, besluiten ze het Klant Contact Centrum team uit te breiden met tijdelijke medewerkers. Hiervoor roepen ze de hulp in van externe partijen. In 2018 helpt Work-on voor het eerst bij het eindejaar project. Achteraf gezien: één van velen.  

Sinds 2018 is Work-on een vaste leverancier van CZ, die helpt bij het leveren van flexkrachten in de eindejaarspiek voor de administratieve afdeling en gedurende het hele jaar voor het Klant Contact Centrum. In 2024 gingen er ruim 100 uitzendkrachten via Work-on aan de slag bij CZ.   

Reactie van Conny – Teamleider Klant Contact Centrum

“Wat mij direct opviel bij de kennismaking was het leuke contact dat jullie hebben met uitzendkrachten. Tess (contactpersoon vanuit Work-on) liep wekelijks op de afdeling om te vragen hoe het ging. Zichtbaar voor de uitzendkrachten en voor ons. We hebben daardoor zo’n leuk contact opgebouwd. Dat heeft het fundament gelegd voor deze samenwerking waarin “samen” wel het sleutelwoord is. Toen ik een slecht nieuws gesprek moest voeren, zat Tess ernaast om meteen de vragen die dit opriep bij de uitzendkrachten te kunnen beantwoorden. Fijn om dit probleem samen te kunnen tackelen. 

Voor de dagelijkse zaken heb ik inmiddels vooral contact met Pleun. Zij werkt ook wekelijks in-house bij ons. Dat is net dat stapje extra wat voor ons, maar zeker ook voor de uitzendkracht prettig werkt. We vervullen allebei een rol in het werkgeverschap en dat is op deze manier heel zichtbaar. We nemen allebei die verantwoordelijkheid en daardoor hebben we altijd een compleet beeld van hoe het met onze medewerkers gaat. Dat is voor mij heel makkelijk schakelen.”  

Behoefte aan advies? We denken graag mee

"*" geeft vereiste velden aan

Succesverhaal
Profielfoto Tess

Tess van Riel

Accountmanager