Recruitment

 

Kennisbank        Recruitment        Personeel       Flexibel werken

Recruitment

 

Wat is recruitment?

Recruitment is het werven, screenen en selecteren van kandidaten voor een openstaande functie binnen het bedrijf.

Wat valt er onder recruitment?

Het totaal aan activiteiten dat een bedrijf onderneemt om een nieuwe medewerker te vinden. Het gaat om het uitzetten van de vacature, het selecteren van kandidaten, gesprekken voeren en de uiteindelijke keuze.

Hoe werkt recruitment?

Recruitment draait om het vinden van de juiste kandidaat. De sollicitant die echt bij de functie, het team en de organisatie past. Welke activiteiten hiervoor moeten worden ondernomen is per doelgroep, bedrijf en vacature verschillend. Een slimme en efficiënte recruitmentstrategie is daarom geen nice-to-have, maar een musthave. Het gaat om het zijn waar de kandidaat is, zodat de vacature op het juiste moment bij de juiste persoon tevoorschijn komt.

Hoe bepaal je een recruitmentbudget?

Het is handig om bij de opbouw van het wervingsproces op voorhand rekening te houden met de volgende kosten: de investering in tijd, de investering in arbeid, het schrijven en plaatsen van vacatures, het adverteren of promoten van vacatures, het screenen van kandidaten en voeren van gesprekken met interessante kandidaten.

Wat doe je als recruiter?

Een recruiter is expert op het gebied van recruitment en gaat voor het eigen bedrijf of een opdrachtgever op zoek naar de juiste persoon voor de openstaande vacature.

Zelf recruitment oppakken of uitbesteden?

Niet iedereen vindt recruitment interessant, is er goed in of wilt er tijd aan besteden. Nu is vooral dat laatste een grote valkuil voor veel bedrijven. Ze hebben er de tijd niet voor. Of besteden deze er liever niet aan. En dat terwijl de factor tijd onmisbaar is om te slagen in de zoektocht. Stel altijd de vraag wie de aangewezen persoon is om recruitment op te pakken. Is de kennis intern aanwezig of heeft het recruitmentproces een grotere kans van slagen bij een ander? Het kan zijn dat de eigen zoektocht naar de juiste persoon leidt tot hogere kosten dan wanneer een specialist wordt ingeschakeld. Juist omdat deze vanuit expertise beter en sneller kan voorzien in een goede kandidaat. Meer weten over de mogelijkheden? Bekijk dan eens onze diensten.

Gerelateerd aan recruitment


Sollicitatieprocedure        Vacature         Werven

Wat is recruitment?

Recruitment is het werven, screenen en selecteren van kandidaten voor een openstaande functie binnen het bedrijf.
Wat valt er onder recruitment?
Het totaal aan activiteiten dat een bedrijf onderneemt om een nieuwe medewerker te vinden. Het gaat om het uitzetten van de vacature, het selecteren van kandidaten, gesprekken voeren en de uiteindelijke keuze.
Hoe werkt recruitment?
Recruitment draait om het vinden van de juiste kandidaat. De sollicitant die echt bij de functie, het team en de organisatie past. Welke activiteiten hiervoor moeten worden ondernomen is per doelgroep, bedrijf en vacature verschillend. Een slimme en efficiënte recruitmentstrategie is daarom geen nice-to-have, maar een musthave. Het gaat om het zijn waar de kandidaat is, zodat de vacature op het juiste moment bij de juiste persoon tevoorschijn komt.
Hoe bepaal je een recruitmentstrategie?
Het is handig om bij de opbouw van het wervingsproces op voorhand rekening te houden met de volgende kosten: de investering in tijd, de investering in arbeid, het schrijven en plaatsen van vacatures, het adverteren of promoten van vacatures, het screenen van kandidaten en voeren van gesprekken met interessante kandidaten.
Wat doe je als recruiter?
Een recruiter is expert op het gebied van recruitment en gaat voor het eigen bedrijf of een opdrachtgever op zoek naar de juiste persoon voor de openstaande vacature.
Zelf recruitment oppakken of uitbesteden?
Niet iedereen vindt recruitment interessant, is er goed in of wilt er tijd aan besteden. Nu is vooral dat laatste een grote valkuil voor veel bedrijven. Ze hebben er de tijd niet voor. Of besteden deze er liever niet aan. En dat terwijl de factor tijd onmisbaar is om te slagen in de zoektocht. Stel altijd de vraag wie de aangewezen persoon is om recruitment op te pakken. Is de kennis intern aanwezig of heeft het recruitmentproces een grotere kans van slagen bij een ander? Het kan zijn dat de eigen zoektocht naar de juiste persoon leidt tot hogere kosten dan wanneer een specialist wordt ingeschakeld. Juist omdat deze vanuit expertise beter en sneller kan voorzien in een goede kandidaat. Meer weten over de mogelijkheden? Bekijk dan eens onze diensten.

Gerelateerd aan recruitment


Sollicitatieprocedure        Vacature         Werven

Blijf op de hoogte

Ik ben werkzoekend

Schrijf je in voor onze (wekelijkse) vacature-update en
ontvang de nieuwste vacatures in jouw vakgebied.

 

     
    Ik ben werkgever

    Schrijf je in voor onze mailing en
    ontvang het laatste hr-nieuws direct in je inbox.