Je kent het wel. Dat moment dat de pakketbezorger eindelijk voor de deur staat met dat pakketje waar je al dagen op wacht. Een euforisch gevoel. Totdat je de doos openmaakt en het pakket niet is wat je ervan had verwacht.. Balen. Teleurgesteld grijp je naar je smartphone en bel je de klantenservice. Je krijgt een medewerker aan de lijn. Wat er dan gebeurt kan jouw beeld van het merk in één klap veranderen. Want dat is de power die een klantenservice medewerker heeft.
Steeds meer bedrijven zien dan ook in dat een goede klantenservice het imago kan maken of breken. Maar een goede customer care is niks zonder haar medewerkers. Zij zijn het gezicht van het bedrijf. Het eerste aanspreekpunt bij een vraag of klacht. Degenen die ervoor zorgen dat de klant tevreden is en blijft. Als medewerker van de klantenservice heb je dan ook een verantwoordelijke job. Hoe jij reageert bepaalt hoe mensen over jouw organisatie denken. Je hebt invloed op het imago en bent in staat het product of dienst naar een hoger niveau te tillen. Maar belangrijker: het levert jou ook veel op. Ik geef je 3 redenen waarom deze job het perfecte startpunt is van jouw carrière.
Goede vraag! Het wisselt eigenlijk per functie. Bij de één wordt klantenservice voornamelijk via telefoon geboden, terwijl anderen meer gebruik maken van een chat. Het kanaal van service verschilt dus per bedrijf, maar het draait overal om de klant (klant-en-service). Ben je toch nieuwsgierig geworden en wil je meer weten over de werkzaamheden van een klantenservice medewerker? Check hieronder dan even één van onze vacatures. Of lees de gerelateerde blogs.
Wij denken dat een job in de klantenservice de ideale start is van jouw carrière. Twijfel je hieraan of wil je advies? Dan nodigen we je uit voor een kennismakingsgesprek met één onze talentcoaches. Bij Work-on draait het allemaal om de juiste mensen op de juiste plek te krijgen. Dat begint vaak met een persoonlijk kennismaking. Jij wil ten slotte een sterke start van je carrière. Dat willen we niet aan kans overlaten. Meld je aan, dan plannen wij een gesprekje met je!