Blog

‘Pak maar op, ga maar doen zeiden ze’

Voor Savannah draait een carrière om kansen pakken. Zo rolde ze van een functie als secretarieel medewerkster en een opleiding autotechnicus naar naar een job als webcare medewerker bij SurfMarket. Een snelgroeiende organisatie die voorziet in tal van ICT voorzieningen. Dit is haar verhaal.

Na zoveel verschillende sectoren ben je nu beland in de ICT. Hoe ben je hierbij gekomen?

‘Heel eerlijk? Dit was een spontane ingeving. Het probleem is eigenlijk dat ik alles leuk vind. Of ik probeer alles graag. Dat klinkt beter. Ik ben vrij nieuwsgierig aangelegd en pak graag van alles wat mee. Ook hier ben ik blanco ingestapt. Is het niks, weet ik dat ook. Dat idee. ICT wordt gezien als een mannenwereld, maar dat valt enorm mee. Alles bij elkaar heb ik het echt goed naar mijn zin.’

Fijn! Wat zorgt hier vooral voor?

‘Meerdere dingen. Het bedrijf zelf is heel groot, maar ons eigen team kleinschalig. We zijn met 3 vrouwen en 1 man. Eerder een vrouwenwereld dus haha. Niemand is hier een nummer. Heb echt het gevoel dat iedereen elkaar kent en gelijk is. Medewerkers of uitzendkracht. Hier zit totaal geen onderscheid tussen. Verder zijn de werkzaamheden afwisselend en gelukkig niet allemaal te technisch. We spreken bijvoorbeeld mensen over levertijden of wanneer ze een last hebben van een softwarefout. Deze beantwoorden we via mail of chat. Dit werkt ook een stuk beter dan via de telefoon. Als je niet uitkijkt heb je daar iemand zo een uur aan de lijn. Ik merk dat ik snel groei en ook steeds meer verantwoordelijkheid krijg. Ze waarderen het het ook enorm als we hier eigen initiatief in nemen. Zelf ben ik nu bezig met een klanttevredenheidsonderzoek. Pak maar op, ga maar doen zeiden ze. Super leuk! Zeker gezien mijn achtergrond en mijn studie psychologie.’

Over initiatief gesproken, Hoe ben je met Work-on in contact gekomen?

‘Dit gebeurde vrij spontaan. Nadat ik een advertentie voorbij zag komen op internet. Voor dat moment had ik nog geen enkele ervaring met uitzendbureaus, maar wat ik dacht was: doen! Wat me daarin echt heeft verrast is de snelheid. Voor ik het wist had ik Marit aan de lijn. Zij is nu nog steeds mijn talentcoach en denkt vanaf het eerste moment echt met mij mee. De vacature bij SurfMarket kwam tijdens ons kennismakingsgesprek ter sprake en ik was, mede dankzij haar, direct enthousiast. Vanuit daar is het hard gegaan. Ik ben voorgesteld en mocht al snel bij het bedrijf zelf op gesprek komen. Na dit gesprek was ik Utrecht nog niet uit of ze hingen alweer aan de lijn of ik wilde beginnen.’

Nog altijd goed contact met Marit nu?

‘Zeker! We bellen nu nog altijd regelmatig. Ik denk 1 keer in de 2 a 3 weken. Zijn altijd leuke gesprekken. Ze is oprecht geïnteresseerd in hoe het gaat. Andersom natuurlijk ook. Verder ontvang ik regelmatig een update over de mail. Sinds we allemaal thuiswerken heb ik nog 2 keer een presentje gehad. Het is fijn dat er aan ons gedacht wordt in deze gekke tijd.’

Zorgt ervoor dat jij het thuiswerken nog wel even gaat volhouden?

‘Ja, dat verwacht ik wel. In het begin voelde alles zeker onwennig. Zo plotseling van de 1 op de andere dag. Elkaar alleen nog zien tijdens een overleg via skype of teams, maar inmiddels zit ik er goed in. Ik heb voor mezelf een fijne werkplek gecreëerd en het gebrek aan reistijd bevalt stiekem wel goed. Het maakt het soms iets lastiger om werk en privé te scheiden. Daarom ga ik nu weer wat meer de deur uit. Samen met een collega zoek ik dan een leuke locatie uit hier in Utrecht om af en toe vanaf een flexplek te werken. Op deze manier ga ik het zeker nog wel even volhouden.’

‘Pak maar op, ga maar doen zeiden ze’


Voor Savannah draait een carrière om kansen pakken. Zo rolde ze van een functie als secretarieel medewerkster en een opleiding autotechnicus naar naar een job als webcare medewerker bij SurfMarket. Een snelgroeiende organisatie die voorziet in tal van ICT voorzieningen. Dit is haar verhaal.

Na zoveel verschillende sectoren ben je nu beland in de ICT. Hoe ben je hierbij gekomen?

‘Heel eerlijk? Dit was een spontane ingeving. Het probleem is eigenlijk dat ik alles leuk vind. Of ik probeer alles graag. Dat klinkt beter. Ik ben vrij nieuwsgierig aangelegd en pak graag van alles wat mee. Ook hier ben ik blanco ingestapt. Is het niks, weet ik dat ook. Dat idee. ICT wordt gezien als een mannenwereld, maar dat valt enorm mee. Alles bij elkaar heb ik het echt goed naar mijn zin.’

Fijn! Wat zorgt hier vooral voor?

‘Meerdere dingen. Het bedrijf zelf is heel groot, maar ons eigen team kleinschalig. We zijn met 3 vrouwen en 1 man. Eerder een vrouwenwereld dus haha. Niemand is hier een nummer. Heb echt het gevoel dat iedereen elkaar kent en gelijk is. Medewerkers of uitzendkracht. Hier zit totaal geen onderscheid tussen. Verder zijn de werkzaamheden afwisselend en gelukkig niet allemaal te technisch. We spreken bijvoorbeeld mensen over levertijden of wanneer ze een last hebben van een softwarefout. Deze beantwoorden we via mail of chat. Dit werkt ook een stuk beter dan via de telefoon. Als je niet uitkijkt heb je daar iemand zo een uur aan de lijn. Ik merk dat ik snel groei en ook steeds meer verantwoordelijkheid krijg. Ze waarderen het het ook enorm als we hier eigen initiatief in nemen. Zelf ben ik nu bezig met een klanttevredenheidsonderzoek. Pak maar op, ga maar doen zeiden ze. Super leuk! Zeker gezien mijn achtergrond en mijn studie psychologie.'

Over initiatief gesproken, Hoe ben je met Work-on in contact gekomen?

‘Dit gebeurde vrij spontaan. Nadat ik een advertentie voorbij zag komen op internet. Voor dat moment had ik nog geen enkele ervaring met uitzendbureaus, maar wat ik dacht was: doen! Wat me daarin echt heeft verrast is de snelheid. Voor ik het wist had ik Marit aan de lijn. Zij is nu nog steeds mijn talentcoach en denkt vanaf het eerste moment echt met mij mee. De vacature bij SurfMarket kwam tijdens ons kennismakingsgesprek ter sprake en ik was, mede dankzij haar, direct enthousiast. Vanuit daar is het hard gegaan. Ik ben voorgesteld en mocht al snel bij het bedrijf zelf op gesprek komen. Na dit gesprek was ik Utrecht nog niet uit of ze hingen alweer aan de lijn of ik wilde beginnen.’

Nog altijd goed contact met Marit nu?

‘Zeker! We bellen nu nog altijd regelmatig. Ik denk 1 keer in de 2 a 3 weken. Zijn altijd leuke gesprekken. Ze is oprecht geïnteresseerd in hoe het gaat. Andersom natuurlijk ook. Verder ontvang ik regelmatig een update over de mail. Sinds we allemaal thuiswerken heb ik nog 2 keer een presentje gehad. Het is fijn dat er aan ons gedacht wordt in deze gekke tijd.’

Zorgt ervoor dat jij het thuiswerken nog wel even gaat volhouden?

‘Ja, dat verwacht ik wel. In het begin voelde alles zeker onwennig. Zo plotseling van de 1 op de andere dag. Elkaar alleen nog zien tijdens een overleg via skype of teams, maar inmiddels zit ik er goed in. Ik heb voor mezelf een fijne werkplek gecreëerd en het gebrek aan reistijd bevalt stiekem wel goed. Het maakt het soms iets lastiger om werk en privé te scheiden. Daarom ga ik nu weer wat meer de deur uit. Samen met een collega zoek ik dan een leuke locatie uit hier in Utrecht om af en toe vanaf een flexplek te werken. Op deze manier ga ik het zeker nog wel even volhouden.’