Klantenservice serious business! | Work-on
parallax background
Klantenservice serious business!
 

Klantenservice...serious business!



Je herkent het waarschijnlijk wel. Op social media kom je een briljant voorbeeld tegen van goede (klanten)service en een half jaar later heb jij via die aanbieder een laptop of een paar schoenen gekocht. Eerst zul je denken: ‘Ja vast. Dat is marketing!’. De echte reden dat jij er gelukkig van wordt is omdat het verhaal niet los staat, want zo’n verhaal wordt aan alle kanten bevestigd. Het is de goede service, dat scoort.


Afbeelding met de mascotte van independer en de logo's van Work-on en independer, met de begeleidende tekst 'Werken bij independer?'

Waar de klantenservice ooit de functie had om te voorkomen dat klanten gillend wegrennen is dat al lang niet meer het geval. Het is een ideaal middel om klanten juist te winnen en te behouden.

Klantenservice anno 2017 – serious business

Gelukkig zijn er veel bedrijven die inzien dat een goede klantenservice het verschil maakt. Een slechte klantenservice kan het imago van een bedrijf namelijk in no-time verpesten. In plaats van een levend antwoordapparaat te zijn op de klachtenservice krijg je als medewerker nu de kans om het verschil te maken op de klantenservice. Een uitkomst voor zowel klant als bedrijf. En daar krijg je nog goed voor betaald ook!

Een klantenservice baan wordt steeds leuker en uitdagender.

Het is daarom niet voor niets dat steeds meer bedrijven op zoek zijn naar geschikte medewerkers. Ze moeten tegenwoordig empathisch, slim, dienstbaar en behulpzaam zijn. Dat is mooi voor ons als consument maar ook zeker voor ons als student en starter. Dit is een ideale uitdagende (bij)baan. Aangezien het werk inhoudelijker is geworden kun je er als starter namelijk ook echt carrière in maken.


Het zorgseizoen; jaarlijks terugkerende piekperiode

Zeker in het zorgseizoen. Sinds iedereen zijn of haar zorgverzekering eens per jaar kan oversluiten is die periode voor alle verzekeraars heel belangrijk. Vanaf september worden de premies en verzekeringspakketten bekend gemaakt voor het volgende jaar. Dat is het moment dat honderdduizenden Nederlanders beginnen te vergelijken en beoordelen of ze de juiste verzekering hebben. Even voor je beeldvorming; 1,08 miljoen mensen hebben vorig jaar een nieuwe polis afgesloten!



‘Winter is coming’ …het wordt druk!

Inmiddels begeven wij ons alweer bijna in het laatste kwartaal van 2017. Dat betekent dat de zorgpiek weer voor de deur staat en de vraag naar geschikte klantenservicemedewerkers zijn jaarlijkse hoogtepunt binnenkort weer zal bereiken.

Door de binnenstromende aanvragen gaan wij in de komende weken weer hard op zoek naar gemotiveerde en geschikte klantenservicemedewerkers om aan deze vraag te kunnen voldoen.
Dat is goed nieuws voor jou! Hierdoor krijg jij de kans om op een leuke manier veel te leren, met plezier naar je werk te gaan en in een periode van enkele maanden een hoop geld te verdienen. (Een salaris tussen de €10 en €12 per uur is eerder regel dan uitzondering).


Leuk! Wat moet je kunnen?

1. Een stevig fundament aan kennis hebben.

Dit om de klanten goed van advies te kunnen voorzien. Hoe je daaraan komt? Via ons! Aangezien de meeste studenten en starters (ik spreek in ieder geval voor mezelf) niet bovenmatig geïnteresseerd zijn in zorgverzekeringen, zorgen wij ervoor dat je binnen no-time een meester bent op dit gebied.

2. Een WFT certificaat. (wet financieel toezicht)

Dat is nodig om dit werk zelfstandig te kunnen uitvoeren. Ook voor deze opleiding en certificaat wordt gezorgd.

3. 'Bij de pinken zijn!'

Bij de pinken zijn betekent 'slim en handig zijn', 'gevat en snel van begrip zijn'. Vroeg bij de pinken zijn betekent: 'vroeg wakker zijn', 'al vroeg alert zijn'. Lees; Snel kunnen schakelen, vlot begrijpend kunnen lezen, kunnen werken in verschillende systemen, empathisch vermogen hebben en servicegericht zijn.

Dit alles zorgt ervoor dat jij een gedegen advies kunt geven en dat door middel van een prettig gesprek, waar de klant een fijn gevoel aan overhoudt.

Benieuwd hoe dit eruitziet?



De ideale medewerker is dan ook een student of starter met HBO werk- en denkniveau.

Dit type klantenservice vraagt behoorlijk wat capaciteiten van een medewerker. Het is van belang dat medewerkers heel snel op niveau/op de hoogte moeten zijn.Of je nou net bent afgestudeerd en nog niet weet wat je precies wilt gaan doen, of op zoek bent naar een manier om te sparen voor je fantastische backpacktrip of carrière wil maken in deze sector... de klantenservice biedt uitkomst!


Sfeerimpressie

Wij hebben een video toegevoegd om je een idee te kunnen geven van de sfeer op zo'n klantenservice afdeling. Hieronder één van onze klant Independer. Zij hebben een heel mooi filmpje gemaakt!


Klinkt dit goed?

Heb jij het artikel tot hier gelezen? En je bent enthousiast geworden over een functie bij de klantenservice? Neem dan contact met ons op of bekijk onze actuele klantenservicevacatures op de site. Het zou zomaar kunnen dat jij binnenkort deel uitmaakt van één van de gezelligste klantenserviceteams van Nederland!
 

 

Meer over Rik

Wie is Rik?
Ik ben Rik, Rik Looijen. Een 24 jarige ADHD’er met een voorliefde voor praten, creativiteit & reclame.

Wat doet Rik?
Op dit moment ben ik bezig met de specialisatie Creative Industries van mijn opleiding Commerciële Economie aan de Hogeschool Utrecht. Daarnaast maak ik deel uit van het marketingteam van Work-on, werk ik als freelancer aan verschillende marketingcommunicatie gerelateerde klussen, en ben ik voorzitter van Stichting Nacht van de Fooi.
In mijn hoofd raast altijd een tornado vol met ideeën en verhalen.