Blog

‘De volgende keer dat ik bel vraag ik naar jou.’

Wonen en werken op Curacao. Een stiekeme droom voor velen. Zo ook voor Naomi. Een mooi avontuur, tot de Corona crisis roet in het eten gooide. Ze besloot het slechte nieuws niet af te wachten en op eigen initiatief terug te keren naar Nederland om hier een nieuwe carrière op te bouwen. Na een hectische periode heeft ze nu haar draai gevonden als klantenservice medewerker bij CZ. Dit is haar bijzondere verhaal.

Dankzij de corona crisis heb je snel moeten schakelen. Kan je ons meenemen?

‘Ik ben naar Curaçao gegaan met de intentie om daar langer te blijven. Ik werkte er in een hotel als supervisor, maar verloor na 8 maanden inderdaad mijn baan dankzij Corona. Dan kom je voor een nieuwe keuze te staan. Ik was nog niet officieel geëmigreerd, dus had kunnen blijven, maar dan had ik verder nergens recht op. Ik koos voor zekerheid en een terugkeer naar Nederland. Ik kan heel veel, maar stilzitten niet. Eenmaal terug hier was het een kwestie van volop solliciteren. Onder andere op een vacature die bij jullie open stond.’

En vanaf dat moment ging het hard..

‘Ja, dat kan je wel zeggen. Veel andere bedrijven wilde in deze tijd afwachten. Wat ik snap, maar dat wilde ik zelf niet. Na mijn sollicitatie belde Ilse al snel. Toen bleek dat ik te weinig ervaring had voor de functie raakte we al snel dieper in gesprek. Over mijn achtergrond, waar ik naartoe wilde, wat ik precies zocht in een baan en waarom. Hier nam ze echt de tijd voor. Uiteindelijk kwam ze met het idee mij bij CZ voor te stellen. Dat bleek een schot in de roos.’

Dat klinkt veelbelovend. Hoe bevalt het werken bij CZ je?

‘Heel goed! Om eerlijk te zijn nog een stuk beter dan gedacht. Al vond ik het begin zeker spannend. Ik kom natuurlijk uit de horeca. Ik ging van de hele dag door lopen naar 40 uur per week zitten. Aan de telefoon. ‘Is dit wel iets voor mij?’ dacht ik. Maar ik wilde bewust iets anders. Klantcontact heb ik altijd leuk gevonden. Daarnaast wilde ik niet meer werken op de momenten dat iedereen vrij is en echt mensen helpen. Die kans krijg ik hier. Je belt natuurlijk de hele dag door. Over serieuze verzekeringszaken en niet ieder gesprek begint vrolijk en positief. Wat logisch is. Een gesprek dat negatief begint naar iets positiefs draaien. Dat is de uitdaging. De waardering die ik hier voor terugkrijg heeft mij echt verrast.’

Waardering?

‘Ja. Al zijn het soms kleine dingen. Als je eenmaal in gesprek bent met iemand doe je alles om diegene direct te helpen. Gewoon omdat je zelf weet hoe vervelend het is om van het kastje naar de muur te worden gestuurd. Ik wil het anders doen. Echt dingen tot op de bodem uitzoeken wanneer dit nodig is. Laatst belde een vrouw vanuit een zorgverlener voor een aantal van haar klanten. Op basis van haar vragen moest het nodige uitzoeken, maar het lukte mij om de antwoorden te geven waar ze naar zocht. ‘De volgende keer dat ik bel vraag ik naar jou’ zei ze. Lekker cliché, maar daar doe je het voor.’

Went het thuiswerken een beetje?

‘Zeker. Het gekke is dat ik vanaf het begin niet anders gedaan heb. Omdat ik sinds 1 juli aan de slag ben, heb ik precies 1 welkomsdag op kantoor gehad. Verder gaat alles vanuit huis. Best spannend in het begin, maar alles is super goed geregeld vanuit CZ. Ik kreeg alles mee naar huis. Een computer, telefoon. Mocht zelfs een luxe bureaustoel uitkiezen. Dat was top! Verder is er een vraagbaak waar we altijd op terug kunnen vallen. Dus ik red me wel. Al kijk ik natuurlijk wel uit naar het moment dat ik ‘gewoon’ naar kantoor mag. Ik heb gehoord dat men hier wel mee bezig is.’

Dat zou mooi zijn. Hoe heeft Ilse je in alles bijgestaan?

‘Waar ze kon. Mijn contact met Ilse is vanaf het begin goed geweest. Ik heb niet eerder via een uitzendbureau gewerkt en had zodoende geen verwachtingen. Ilse is heel meelevend. Zodra ze weet dat er iets speelt of aankomt belt ze even. Eerder bij het examen voor mijn Wft papieren en nu nog steeds. Met name haar begeleiding voorafgaand aan mijn 2e gesprek bij CZ was heel prettig. Ik was behoorlijk zenuwachtig. Ze vertelde welke vragen ik kon verwachten en stelde me echt op mijn gemak. Daar ben ik haar zeker dankbaar voor.’

‘De volgende keer dat ik bel vraag ik naar jou.’



Wonen en werken op Curacao. Een stiekeme droom voor velen. Zo ook voor Naomi. Een mooi avontuur, tot de Corona crisis roet in het eten gooide. Ze besloot het slechte nieuws niet af te wachten en op eigen initiatief terug te keren naar Nederland om hier een nieuwe carrière op te bouwen. Na een hectische periode heeft ze nu haar draai gevonden als klantenservice medewerker bij CZ. Dit is haar bijzondere verhaal.

Dankzij de corona crisis heb je snel moeten schakelen. Kan je ons meenemen?

‘Ik ben naar Curaçao gegaan met de intentie om daar langer te blijven. Ik werkte er in een hotel als supervisor, maar verloor na 8 maanden inderdaad mijn baan dankzij Corona. Dan kom je voor een nieuwe keuze te staan. Ik was nog niet officieel geëmigreerd, dus had kunnen blijven, maar dan had ik verder nergens recht op. Ik koos voor zekerheid en een terugkeer naar Nederland. Ik kan heel veel, maar stilzitten niet. Eenmaal terug hier was het een kwestie van volop solliciteren. Onder andere op een vacature die bij jullie open stond.’

En vanaf dat moment ging het hard..

‘Ja, dat kan je wel zeggen. Veel andere bedrijven wilde in deze tijd afwachten. Wat ik snap, maar dat wilde ik zelf niet. Na mijn sollicitatie belde Ilse al snel. Toen bleek dat ik te weinig ervaring had voor de functie raakte we al snel dieper in gesprek. Over mijn achtergrond, waar ik naartoe wilde, wat ik precies zocht in een baan en waarom. Hier nam ze echt de tijd voor. Uiteindelijk kwam ze met het idee mij bij CZ voor te stellen. Dat bleek een schot in de roos.’

Dat klinkt veelbelovend. Hoe bevalt het werken bij CZ je?

‘Heel goed! Om eerlijk te zijn nog een stuk beter dan gedacht. Al vond ik het begin zeker spannend. Ik kom natuurlijk uit de horeca. Ik ging van de hele dag door lopen naar 40 uur per week zitten. Aan de telefoon. ‘Is dit wel iets voor mij?’ dacht ik. Maar ik wilde bewust iets anders. Klantcontact heb ik altijd leuk gevonden. Daarnaast wilde ik niet meer werken op de momenten dat iedereen vrij is en echt mensen helpen. Die kans krijg ik hier. Je belt natuurlijk de hele dag door. Over serieuze verzekeringszaken en niet ieder gesprek begint vrolijk en positief. Wat logisch is. Een gesprek dat negatief begint naar iets positiefs draaien. Dat is de uitdaging. De waardering die ik hier voor terugkrijg heeft mij echt verrast.’

Waardering?

‘Ja. Al zijn het soms kleine dingen. Als je eenmaal in gesprek bent met iemand doe je alles om diegene direct te helpen. Gewoon omdat je zelf weet hoe vervelend het is om van het kastje naar de muur te worden gestuurd. Ik wil het anders doen. Echt dingen tot op de bodem uitzoeken wanneer dit nodig is. Laatst belde een vrouw vanuit een zorgverlener voor een aantal van haar klanten. Op basis van haar vragen moest het nodige uitzoeken, maar het lukte mij om de antwoorden te geven waar ze naar zocht. ‘De volgende keer dat ik bel vraag ik naar jou’ zei ze. Lekker cliché, maar daar doe je het voor.’

Went het thuiswerken een beetje?

‘Zeker. Het gekke is dat ik vanaf het begin niet anders gedaan heb. Omdat ik sinds 1 juli aan de slag ben, heb ik precies 1 welkomsdag op kantoor gehad. Verder gaat alles vanuit huis. Best spannend in het begin, maar alles is super goed geregeld vanuit CZ. Ik kreeg alles mee naar huis. Een computer, telefoon. Mocht zelfs een luxe bureaustoel uitkiezen. Dat was top! Verder is er een vraagbaak waar we altijd op terug kunnen vallen. Dus ik red me wel. Al kijk ik natuurlijk wel uit naar het moment dat ik ‘gewoon’ naar kantoor mag. Ik heb gehoord dat men hier wel mee bezig is.’

Talentcoaching


Dat wat we voor Naomi doen, noemen we talentcoaching. We vertellen je er graag over.


Meer over talentcoaching

Meer van dit


Dat kan natuurlijk ook! We hebben onze leukste en meest inspirerende verhalen verzameld in ons blog-overzicht.


Naar het blogoverzicht