Partner

Samenwerking Poliservice & Work-on

12 mei 2022 | Leestijd: 3 - 5 minuten

Samenwerking Poliservice & Work-on

Voor onze talenten vinden we een baan bij de leukste werkgevers van Nederland. Dat is een belofte die we niet alleen aan onze talenten, maar ook onze partners doen. We werken nauw samen met de opdrachtgevers voor wie we (soms al jaren) werven. We komen langs, bekijken de bedrijfslocatie en ontmoeten de collega’s. Op die manier leren we de organisatie echt kennen. Dit vinden we belangrijk, want hierdoor kunnen wij de perfecte match maken. De ‘match’ die past bij de functie, maar ook aansluiting vindt bij de bedrijfscultuur en organisatie. Dat vinden niet alleen wij belangrijk, maar ook onze partners zelf. Met trots stellen we er één aan je voor: Poliservice. Onze opdrachtgever sinds 2010.

In de krappe arbeidsmarkt van nu vinden zij het lastig om de juiste mensen aan te trekken en te binden. We spreken met Jeroen - teammanager schadeverzekeringen - over de werving van Poliservice en de samenwerking met Work-on.




Team: 22 medewerkers/adviseurs schadeverzekeringen.
Type Poliservice: klantvriendelijk, behulpzaam, (hoge) mate van betrokkenheid bij de organisatie en teamplayer.
Bijzonderheden: WFT-diploma verplicht.
Waarom Work-on: transparante lijnen en hoge mate van contact


Het ‘type’ Poliservice omschrijf je als klantvriendelijk en betrokken. Verder vind je het belangrijk om iemand voor langere tijd (ten minste 2 jaar) te binden. Waarom dit profiel?

Ja. Bij Poliservice hechten we waarde aan het opbouwen van een duurzame relatie. Juist omdat ze advies uitbrengen aan onze klanten. Het is bijvoorbeeld belangrijk dat het team de ‘impact’ van schade op waarde weet te schatten. Hiervoor moet je de producten wel goed leren kennen. Het inleveren van schadevrije jaren (met bijbehorende stijging in maandelijkse premie) is soms duurder dan de schade zelf. Hoe langer onze adviseurs in dienst zijn, des te beter ze die inschatting kunnen maken waardoor ze het juiste advies aan onze klanten geven. Voor ons is het dus waardevol om onze adviseurs voor langere tijd in dienst te houden. We geven daarom veel aandacht aan de persoonlijke ontwikkeling van onze medewerkers.

We hoeven de situatie niet mooier te maken dan dat het is. In de krappe arbeidsmarkt van nu is het lastig om mensen aan te trekken met het gewenste profiel.

Klopt. Het aantrekken van mensen mét wft-diploma’s is een uitdaging. We zijn daarom ook op zoek naar types die passen bij onze organisatie en bereid zijn om hun wft-diploma’s via ons te halen. Om te laten zien wat het werk van een schadeadviseur inhoudt bieden we tegenwoordig vaak een meeloopdag. Dit helpt om potentiële nieuwe collega’s een goede indruk te geven van de functie en organisatie.

Wat is voor jullie momenteel het meest succesvolle wervingskanaal?

We vinden het Poliservice type op dit moment vaak binnen het netwerk van onze collega’s. Ik stimuleer de teamleden daarom ook om hun netwerk actief te benaderen. Deze aanpak is de afgelopen maanden al vaker succesvol gebleken. Een voor ons waardevolle manier om nieuw personeel te werven.

Work-on helpt jullie nog steeds bij de werving. Wat is voor Poliservice de (meer)waarde van Work-on?

Ik hecht waarde aan de hoge mate waarin Work-on contact onderhoudt over de werving. De lijntjes zijn kort en transparant. Bij slecht nieuws horen we het ook. De eerlijkheid in combinatie met het enthousiasme maakt Work-on een fijne partner om mee samen te werken.

De perfecte match


De juiste persoon op de juiste plek. De succesformule voor het realiseren van de blijvende match. We vertellen er graag over.


Meer over onze werkwijze

Weet wat er speelt


We hebben de meest relevante artikelen en inspirerende verhalen van onze partners verzameld in ons blog-overzicht.


Naar het blogoverzicht

Maak gebruik van onze kennis

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en wij houden je op de hoogte van hr en recruitment.